تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد هفت گناه کبیره از دید ادیان مختلف + راه های خودداری از ارتکاب گناه+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.حتماً این واژه را شنیده اید، منظورمان هفت گناه کبیره یا هفت گناه بزرگ اسـت. ادیانی همانند اسلام و مسیحیت از هفت گناه کبیر صحبت کرده اند. بعضی می گویند هیچ بخششی دراین گناهان وجود ندارد، اما چرا این گناهان بعنوان گناهان بزرگ و نابخشودنی درنظر گرفته شده اند؟ امروز بـه بحث درباره این ۷ گناه کبیره میپردازیم و از دید قران و دیگر ادیان بـه بررسی این بحث می‌پردازیم. با پارس ناز همراه باشید.

هفت گناه کبیره

گناهان کبیره آن دسته از گناهانی هستند کـه در دین اسلام و مسیحیت از جمله بزرگ ترین گناهان محسوب می شوند ودر هردو دین اسلام و مسیحیت بـه گناهکاری کـه مرتکب چنین گناهانی شود وعده دوزخ و آتش جهنم را داده اند. تعداد گناهان کبیره دراین دو دین متفاوت اسـت.

هفت گناه کبیره از دید ادیان مختلف + راه های خودداری از ارتکاب گناه

روایات تعداد زیادی از پیامبر اسلام «ص» و ائمه اطهار دراین باره هست کـه بعضی گناهان کبیره اسلام را ۲۵ گناه برشمرده اند و برخی دیگر ۷۰ گناه. اما در مسیحیت اینطور نیست. در الهیات مسیحی هفت گناه کبیره یا هفت گناه مهلک بـه انگلیسی Seven deadly sins هست کـه مانند اسلام بـه گناهکار مرتکب این گناهان وعده جهنم داده شده اسـت.

پیشینه گناهان کبیره در مسیحیت

در آغاز عصر مسیحیت، راهبی یونانی بنام “اواگریو دُ پونتو” فهرستی از هفت گناه کبیره ارائه داد تا انحراف‌های اصلی انسان هارا دراین لیست بیان کند. ارتکاب این گناه‌ها موجب میشود گناهکار محکوم بـه جهنم شود.

هفت گناه کبیره از دید ادیان مختلف + راه های خودداری از ارتکاب گناه

پاپ گرگوری در قرن شانزدهم تغییراتی در لیست گناهان کبیره وارد کرد و یک لیست هفتگانه و رسمی از این گناهان منتشر کرد. در لیست او «اندوه» دیگر جزو گناهان کبیره نبود و جایش رابه گناه «تنبلی» داد. این گناهان عبارتند از:

تکبر «Pride»

کِبر عبارت اسـت از حالتی کـه آدمی خودرا بالاتر از دیگری ببیند و اعتقادِ برتری‌ِ خودرا بر غیر داشته باشد؛ این حس در تعداد زیادی از موارد با حس کینه از دیگران همراه میشود ودر مواقع مختلف آثار بسیار بدی بجای می گذارد. جالب این کـه هماطور کـه تکبر در مسیحیت بعنوان یکی از گناهان کبیره معرفی شده اسـت.

هفت گناه کبیره از دید ادیان مختلف + راه های خودداری از ارتکاب گناه

در اسلام نیز یکی از صفات منفور نزد خداوند اسـت و روایات بسیاری مومنان را از تکبر منع کرده اند. برای کبر نشانه‌ها و آثاری مانند خودداری از همنشینی با دیگران، امتناع از رفاقت، کمک کردن یا درود کردن بـه دیگران ذکر کرده اند. رسول اکرم حضرت محمد «ص» در روایتی با چنین ادبیات تندی از اهل تکبر سخن می گویند:

«أَلا اُخبِرُکُم بِأَهلِ النّارِ؟ کُلُّ عُتُلٍّ جَوّاظٍ مُستَکبِرٍ» «آیا شـما را از اهل دوزخ آگاه نکنم؟ هر درشتخوىِ خشنِ متکبّر.»

طمع «Greed»

آز یا آزمندی بـه علاقه فراوان یا اشتیاق سیری ناپذیر، غیرضروری و بیش از حد برای بـه دست آوردن هرچه بیشتر مواردی، چون ثروت، پایگاه اجتماعی، قدرت، مواد غذایی و مسائلی از این قبیل گفته می شود. این تعریف واژگانی طمع اسـت، اما طمع در زندگی افراد رنگ و بوی متفاوت میتواند داشته باشد.

هفت گناه کبیره از دید ادیان مختلف + راه های خودداری از ارتکاب گناه

اشتیاق سیری ناپذیر برای بـه دست آوردن پول، موقعیت‌های شغلی و اجتماعی و تعداد زیادی از موارد ریز و جزئی از جمله مصداق‌های طمع و آزمندی هستند. برخی طمع را میل افراطی بـه چیزی می دانند. طمع در اسلام نیز از صفاتی اسـت کـه بسیار قبیح معرفی شده اسـت. امام علی «ع» می‌فرمایند:

«أَعْظَمُ النَّاسِ ذُلًّا الطَّامِعُ الْحَرِیصُ الْمُرِیب‏» «ذلیل‌ترین مردم، کسى اسـت کـه طمعکار، حریص و وسوسه گر باشد.»

شهوت – علاقه بیش از حد رابطه جنسی «Lust»

شهوت آرزو، میل، رغبت، اشتیاق، خواهش و شوق نفس در حصول لذت و سود اسـت. شاخه کاتولیک مسیحیت شهوت را بعنوان یکی از هفت گناه کبیره میداند. شاخه پروتستان بر این باورند کـه همه یٔ گناهان از جمله شهوت، تنها توسط خدا و با مرگ و رستاخیز عیسی مسیح میتواند بخشوده شوند. مجازات زنا در عهد قدیم سنگسار بود. در عهد جدید، مسیح، نگاه شهوت آلود بـه زن متأهل را بعنوان زنا یاد می کند.

هفت گناه کبیره از دید ادیان مختلف + راه های خودداری از ارتکاب گناه

اسلام یکی از دین‌هایی اسـت کـه حساسیت بسیاری در زمینه مشکلات مربوط بـه شهوت بـه خرج داده اسـت. تمهیدات ریزبینانه و دقیق اسلام درباره مسائل جنسی همگی نشان از دغدغه اسلام برای سلامت روانی و جنسی جامعه اسـت. در قرآن کریم در سوره مبارکه نور آیات بسیاری درباره با این مسائل نازل شده اسـت. در منابع روایی نیز بـه اسانی میتوان احادیث بسیاری یافت. شهوت عامل بروز و شیوع گناهان دیگر اسـت. امیرالمؤمنین می‌فرمایند:

«عبد الشهوه اسیر لا ینفک اسره» «برده شهوت چنان اسیر اسـت کـه هرگز روی آزادی را نخواهد دید.»

حسادت «Envy»

رَشک یا حسادت احساسی اسـت کـه هنگام کمبود نسبت بـه ویژگی، دستاورد یا داشته‌های برتر فردی دیگر روی می دهد و فرد حسود یا می خواهد کـه آنرا داشته باشد یا آنکه میـــخواهد دیگری آنرا نداشته باشد. حسادت صفتی اسـت کـه در خلوت بـه یاد انسان می‌افتد و یک گناه اجتماعی نیست.

هفت گناه کبیره از دید ادیان مختلف + راه های خودداری از ارتکاب گناه

از این رو بسیار خطرناک اسـت و ممکن اسـت زندگی افراد را تا حد بسیاری تحت تاثیر قرار دهد. امام علی «ع» پیشوای اول شیعیان حسد را یکی از موانع ایمان می‌دانست و بار‌ها ذکر کرد کـه حسد یکی از بزرگ ترین دام‌های شیطان اسـت. امام حسن «ع» کـه بـه احادیث اخلاقی شهرت دارند در کتاب بحارالانوار می‌فرمایند:

«هَلاکُ الناسِ فی‌ثلاثٍ: اَلکِبرُ و الحِرصُ وَ الحَسَد.» «این سه چیز مردم رابه هلاکت رسانده اسـت: تکبر، حرص و حسد.»

خشم «Wrath»

خشم یا عصبانیت وضعیتی روانی‌اسـت کـه درگسترهٔ آزردگی اندک تا غضب شدید می‌گنجد. خشم را یکی از حالات طبیعی انسان‌ها میدانند کـه در واقع راهی اسـت برای نجات دادن یا حفظ کردن فرد از یک نگرانی یا خطری کـه در حال وقوع اسـت.

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.علاقه مندان بـه دنیای ماشین همیشه بـه دو چیز علاقه دارند: درب خودروها و مدل رینگ ها. در این پست نگاهی داریم بـه دنیای درب خودروها و انواع مدلهای آن و همچنین دنیای جذاب و شگفت انگیز رینگ ها، بیشترین چیزی کـه در مورد خودروها جلب توجه می کند، البته جدای از ظاهر کلی آن، درب و رینگ خودروها میباشد. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا با انواع درب ها و رینگ ها آشنا شویم.اگر چـه وقتی روی یک ماشین لقب ابرخودرو گذاشته و آنرا در باشگاه بزرگان خودرویی قرار می دهیم، چیزی بیشتر از طراحی ظاهری و شکل و ظاهر ماشین در نظرمان اسـت اما بی شک، داشتن یک سبک طراحی زیبا می تواند بر جذابیت اتومبیل افزوده ودر چشم بیننده خود در نقش یک مگا ابرخودرو ظاهر شود. با این‌ حال، اتومبیل هایی هستند کـه با طراحی فوق‌العاده جذاب خود، چهره‌ای از آینده رابه زمان حال آورده‌اند.

درب‌ هایی شبیه پرنده دریایی

این نوع از درب‌ها، در ابتدا بر روی مرسدس بنز ۳۰۰SL بـه شهرت رسیدند. اما بعدازاینکه مرسدس آن‌ها را معرفی کرد، در فیلم‌های سینمایی زیادی نیز بـه نمایش درآمدند. درسال‌های اخیر، مرسدس AMG SLS و پاگانی هویرا ازجمله خودرو هـای مشهوری بودند کـه از این نوع درب‌ها استفاده کرده‌اند.

انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها

در میان خودرو هـای مدرن امروزی نیز، خودروی آمریکایی تسلا مدل X نیز با درب‌هایی موسوم بـه درب‌های فالکن رونمایی شدند. نوعی از درب اتومبیل کـه درواقع درخانواده درب‌های پرنده دریایی می‌گنجد. همان‌ طور کـه در تصویر مشاهده میکنید، درب‌های جلویی این تسلا، مانند درب‌های معمولی ولی درب‌های عقب بـه سمت بالا باز میشوند. شاخصه‌ای کـه برای فضاهای کوچک میتواند بسیار مفید واقع شود.

درب‌ های پروانه‌ ای

آیا می دانستید کـه درب‌های پروانه‌ای طراحی‌شده در مک لارن F1، برگرفته از درب‌های خودروی ژاپنی تویوتا Sera اسـت. درب‌ هایی کـه آن‌ها را میتوان هم‌اکنون در خودرو هـای شاخصی مانند بی ام و i8، لا فراری، مک لارن ۷۲۰S و مرسدس AMG Project One، مشاهده کرد. اما یک خودروساز آلمانی بـه خودروی جاده‌ای خود، این درب زیبا را هدیه داد.

انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها

فولکس‌واگن XL1، یک خودروی کامپکت پلاگین-هیبرید دونفره‌ای اسـت کـه در تعداد کم و باقابلیت‌های بسیار بالا بـه تولید رسید. خودرویی کـه علاوه بر موتور دیزل خود، دارای یک موتور ۵٫۵ کیلووات ساعتی اسـت کـه بتواند مسئولیت قدرت رسانی رابه‌درستی انجام دهد.

درب‌ های قیچی مانند

درب‌هایی کـه بـه لطف استفاده مکرر لامبورگینی ازآن‌ها، بـه درب‌های خودرو هـای لامبورگینی نیز شهرت داشته اما بـه درب‌های قیچی مانند مشهور شده‌اند. خودرو هـای جاده‌ای کمی هستند کـه با این نوع درب‌ها معرفی‌شده‌اند و همان تعداد کم نیز، ابر خودروهایی مدرن و جذاب هستند. خودرویی مانند رنو Twizy، این نوع درب‌ها رابه‌صورت آپشن ارائه می دهد.

انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها

البته خودروی کوچک شهری مانند تاتا پیکسل هندی نیز با این نوع درب بـه تولید رسیده اسـت. خودرویی کـه شرکت تاتا، بر روی آن، یک موتور ۳ سیلندر توربو دیزل باقدرت ۶۶ اسب بخار سوار کرده اسـت.البته خودروی کوچک شهری مانند تاتا پیکسل هندی نیز با این نوع درب بـه تولید رسیده اسـت. خودرویی کـه شرکت تاتا، بر روی آن، یک موتور ۳ سیلندر توربو دیزل باقدرت ۶۶ اسب بخار سوار کرده اسـت.

درب‌ های سایبان مانند

این نوع درب‌ها کـه زمانی، در خودرو هـای متنوعی بکار می‌رفتند، قابلیت این را داشتند کـه در جلو، عقب و درب‌های کناری اتومبیل، سوار شوند. درب‌هایی کـه طی سال‌های زیادی، در طرح‌های مفهومی متنوعی مانند لامبورگینی اگویستا استفاده شد.

انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها

این نوع درب‌ها، درست مانند درب‌های یک جت جنگنده بازشده و ظاهر متفاوتی رابه ماشین می‌بخشند. خودرویی مانند بی ام و Isetta، یکی از معروف ترین خودروهایی اسـت کـه از این نوع درب‌ها در قسمت جلویی خود استفاده کرده اسـت.

درب های خودکشی

این نوع درب‌ها بـه صورتی هستند کـه مانند درب‌های خودرو هـای معمولی بازشده و تنها تفاوت در این اسـت کـه بـه‌جای لولا شدن درب بـه قسمت جلویی، بـه قسمت عقب، لولا شده‌اند. دلیل نام‌گذاری آن‌ها نیز این اسـت کـه اگر در حین حرکت، درب ماشین باز شود، مانند یک با بادبادک توسط هوا کنده‌شده و بـه پرواز درمی‌آیند و حتی باعث پرت شدن سرنشین، از ماشین می شوند.

انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها

خودرویی جدیدی کـه با این نوع درب‌ها ساخته‌شده، بی ام و i3 اسـت. یک خودروی کامپکت برقی درون‌شهری کـه با فیبر کربن و مواد بازیافتی، بـه تولید رسیده اسـت. خاصیت مثبت این نوع درب‌ها، بخشیدن فضای بیشتر در هنگام بازشدن درب‌ها، بـه سرنشینان عقب ماشین اسـت.

درب‌ های لغزنده کشویی

این نوع درب‌ها را میتوان بیشتر در مینی‌بوس‌ها و مینی ون‌هایی مشاهده کرد باعث دسترسی آسان‌تر سرنشینان بـه ماشین و پیشگیری از بروز حادثه در مکان‌های شلوغ میشود. اما استفاده از این نوع درب‌ها بـه این خودرو هـای خلاصه نشده ودر خودروی جذابی مانند بی ام و Z1 اسپورت متعلق بـه دهه ۹۰ میلادی نیز دید همی‌شود.

انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها

Z1 دارای درب‌های بدون لولای لغزنده‌ای بود کـه می‌توانستند ناپدیدشده و باز و بسته شوند. شاید همین مشخصه یکی از خاطره‌انگیزترین موارد مربوط بـه Z1 بی ام و باشد.

و در ادامه دنیای جذاب رینگ خودروها

تغییر رینگ‌های هر خودرویی، بـه‌سهولت درست کردن و نوشیدن یک لیوان چای بوده و شاید تنها در زمان ۲۰ دقیقه بتوان این شخصی‌سازی دلخواه را بر روی خودروی خود انجام داد. رینگ‌هایی کـه بعضی ازآن‌ها آن‌قدر بـه جذابیت ماشین می‌افزایند کـه حتی می توانند در حد تغییر طراحی خارجی ماشین نیز ایفای نقش کنند. اما در این‌بین، رینگ‌هایی نیز هستند کـه در نوع خود، می توان آن‌ها را عجیب و وحشتناک نامید!

رینگ‌ خرس تدی – Ronal URS

انواع درب خودروهای اسپرت و لوکس + دنیای جذاب رینگ ها

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

در اطراف مـا موارد عجیب و چیزهای حساسیت زایی را وجود دارند کـه شاید باور نکنید. آلرژی و حساسیت در بدن همه ی مـا وجوددارد، بـه بیان ساده تر همه ی مـا نسبت بـه چیزهایی حساسیت داریم، می‌تواند آلودگی باشد، یا غذایی باشد و یا این کـه در دسته حساسیت های فصلی باشد. اما امروز مواردی مانند: موبایل، کتاب و حتی نور خورشید در فهرست مـا قرار دارد کـه بعضی افراد می‌توانند نسیت بـه آنها حساس باشند.

آلرژی مشکل شایعی اسـت و افراد زیادی وجود دارند کـه بـه چیزی حساسیت دارند. اگر چـه همه ی ی مـا با آلرژی بـه مواد غذایی، حیوانات خانگی و گرد و غبار آشنا هستیم، اما آلرژی های نادری هم وجوددارد کـه کمتر کسی در مورد انها شنیده، بهمین دلیل وقتی با واکنش آلرژیک ناشی از چنین موادی رو بـه رو می‌شوید نمی‌توانید علت مشکل را پیدا کنید. در ادامه بـه ۱۵ چیز عجیبی می‌پردازیم کـه نمیدانید میتوانند حساسیت زا هستند.

تلفن همراه و تبلت

در دنیایی مملوء از ابزارهای تکنولوژیک مثل گوشی هوشمند و تبلت، بـه سختی میتوان زندگی بدون این وسایل را تصور کرد. اما بعضی افراد بـه فلزاتی مثل نیکل و کبالت حساسیت دارند، یعنی فلزاتی کـه در تولید بیشتر گوشی های جدید بکار میروند.

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

کسانی کـه آلرژی دارند، دچار خارش میشوند و روی دستها، گوش ها و گونه های انها ضایعاتی پوستی ظاهر میشود. اگر هنگام کار با تلفن همراه تان این نشانه ها را دارید، برای گوشی خود یک کاور بخرید و سعی کنید کمتر با گوشی صحبت کنید. درصورت لزوم، در تماس های تلفنی از حالت اسپیکر استفاده کنید.

دکمه شلوار

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

مشکل دکمه های شلوارها هم مانند تلفن های همراه، فلز نیکلی اسـت کـه در تولید انها بکار می‌رود. کسانی کـه آلرژی دارند، درصورت تماس پوستی با نیکل، دچار خارش و التهاب و قرمزی پوست می‌شوند. اگر این نشانه ها را دارید، یک لایه لباس بین دکمه ها و پوست تان بگذارید «مثلاً می‌توانید لباس تان را داخل شلوار بگذارید».

گوشت

بعضی افراد بعد از خوردن حتی کمی گوشت، بینی شان میگیرد و دائماً عطسه میکنند، کل بدن شان می خارد و بـه آنها حالت تهوع دست میدهد. اگر شـما هم این نشانه ها را دارید احتمالا بـه گوشت حساسیت دارید.

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

این آلرژی میتواند در هر سنی بـه وجود بیاید. در اغلب موارد این حساسیت بعد از نیش کنه ی تگزاسی یا لون استار بـه وجود می‌آید. این حشره ی کوچک در نواحی شرقی امریکا زندگی میکند.

میوه های گرده ای

اگر هنگام خوردن میوه های گرده ای مثل سیب، کیوی، هلو و غیره یک‌باره احساس می‌کنید لب ها و گلویتان می سوزد، احتمالا بـه سندروم آلرژی دهانی مبتلا هستید کـه بـه سندرم مواد غذایی گرده ای هم معروف اسـت. بعضی میوه ها، سبزیجات و مغزهای خوراکی حاوی همان پروتئین هایی هستند کـه در ساختار گرده ها هم وجوددارد.

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

و از آنجایی کـه بعضی افراد بـه گرده ها حساسیت دارند، بعد از خوردن چنین مواد غذایی ای هم دچار واکنش آلرژیک میشوند. این آلرژی طبق معمول در بچه های کوچک دیده نمیشود ودر دوران پیش از نوجوانی و نوجوانی بـه وجود می‌آید.

نور خورشید

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

کسانی کـه بـه نور خورشید حساسیت دارند، وقتی در دسترس آن قرار میگیرند دچار خارش و التهاب پوست می‌شوند. این حساسیت گاهی میتواند در اثر مصرف بعضی داروها بـه وجود بیایید و گاهی هم می‌تواند بدلیل یک بیماری پنهان باشد. اگر آلرژی تان بعد از مدتی رفع نشد، بهتر اسـت بـه دکتر مراجعه کنید.

آب

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

«کهیر آکواژنیک» نوعی بیماری نادر اسـت کـه در اثر آن شخص مبتلا قادر بـه تحمل هیچ گونه تماسی با آب نیست. حتی ذره ای آب هم می‌تواند باعث بروز ضایعات پوستی و کهیر در سراسر بدن شود. این آلرژی بیشتر از زنان رایج اسـت تا مردان.

ورزش کردن

«حساسیت شدید ناشی از ورزش» نوعی بیماری نادر اسـت کـه در اثر آن بدن قادر بـه شکافتن پروتئین های مواد غذایی نیست، بنابر این هنگام ورزش کردن دمای بدنتان بالا میرود، نفس نفس میزنید، دچار ضایعات پوستی و التهاب گلو ودر بعضی موارد، آنژیو ادم «مشکل پوستی ای شبیه بـه کهیر» میشوید.

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

اما در چنین شرایطی چطور می‌توانیم سلامتی خودرا حفظ کنیم؟ ورزش های سبک تر و آرامشبخش تری را انتخاب کنید، مثلاً بجای ورزش های هوازی یوگا کار کنید. علاوه بر این، بـه ویژه قبل از ورزش، از خوردن مواد غذایی ای کـه حاوی پروتئین هستند پرهیز کنید.

عرق کردن

موارد عجیب حساسیت زا در اطراف ما + تصورات اشتباه درباره حساسیت

اگر در روزهای گرم و آفتابی، بعد از عرق کردن، ضایعات پوستی ای روی پوست تان ظاهر می‌شود، احتمالا بـه عرق خودتان حساسیت دارید. بـه این نوع آلرژی «کهیر کولینرژیک» گفته میشود کـه بعد از خنک شدن بدن از بین می‌رود.

محصولات آرایشی و بهداشتی

مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی، کرم ها و لوسیدن ها ممکن اسـت باعث واکنش آلرژیک شوند. این واکنش آلرژیک چند ساعت یا حتی چند روزبعد از استفاده از این محصولات رخ میدهد.

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد نکات مهم و بهداشتی که قبل از رفتن به استخر باید بدانید+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

خیلی از مشکلات دنیای پر دغدغه امروز با استخر رفتن و شنا کردن کم می‌شود؛ از جمله انواع و اقسام اضطراب‌ ها، ترس‌ ها و فشارهای روحی و حتی مشکلات ناشی از کم‌تحرکی؛ اما گاهی می‌شنویم اتفاقاتی در استخرها افتاده است که به جای برطرف کردن نگرانی، بدتر نگران‌مان می‌کند. آیا باید پا پس بکشیم و به استخر نرویم یا نکات ضروری بهداشتی وجود دارد که می‌تواند به حفظ سلامت‌مان کمک کند؟ در این مقاله جواب این سوال را پیدا می‌کنیم.

۱- انتخاب استخر مطمئن

واقعیت این است که برای کم کردن ریسک ابتلا به انواع بیماری‌هایی که از طریق آب استخر قابل انتقال هستند، اول از همه باید استخری را پیدا کرد که بتوان از آن مطمئن شد؛ وگرنه احتمال ابتلا به بیماری‌های روده‌ای مثل اسهال، بیماری‌های گوش و حلق و انواع قارچ‌های پوستی وجود دارد. اگر متوجه هر کدام از موارد زیر شدید، قید استخری که در آن شنا می‌کنید را زده و به اداره بهداشت خبر دهید:

بوی بد آب استخر : معمولا بوی کلر از استخر به مشام می‌رسد؛ اما اگر متوجه شدید آب بوی دیگری می‌دهد که ناخوشایند است؛ وارد استخر نشوید.

تعداد زیاد شناگران : واقعیت این است که هر چه تعداد شناگرها بیشتر باشد، احتمال آلودگی آب هم بیشتر است؛ پس چه بهتر که سراغ استخرهایی بروید که خلوت‌تر از بقیه هستند؛ ضمن اینکه استخرها هم اجازه ندارند تعداد زیادی شناگر بپذیرند.

عدم وجود حوضچه : اگر متوجه شدید استخری که به آن می‌روید حوضچه کلر ندارد، پایتان را داخل آن نگذارید.

عدم نظارت بر دوش گرفتن : بعضی از استخرها تنها به هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، توجه دارند و خودشان را بابت نظارت بر مسائل بهداشتی به دردسر نمی‌اندازند. اگر متوجه شدید مامورین، نظارتی روی دوش گرفتن شناگرها ندارند، وارد آب نشوید.

حضور غریق نجات : حتی اگر ماهرترین شناگر هم هستید، استخری که به آن مراجعه می‌کنید باید غریق نجات داشته باشد. اگر متوجه سستی یا عدم حضور او شدید، مطمئن باشید در سایر مسائل مربوط به سلامت شما هم کاستی‌هایی وجود دارد.

۲- خرید لباس شنای باکیفیت

خرید انواع لباس شنا و مایو زنانه یا مردانه را نباید سرسری گرفت. لباس شنا به طور مستقیم با پوست شما در تماس است؛ به همین دلیل سراغ کالایی بروید که ضد حساسیت است و نسبت به کلر مقاومت مناسبی دارد.

۳- دوش بگیرید

نکات مهم و بهداشتی که قبل از رفتن به استخر باید بدانید

چه قبل از ورود به استخر و چه بعد از آن حتما دوش بگیرید و بدنتان را با شامپو بشویید. به خصوص بعد از استخر حتما موهایتان را خوب شامپو کنید و از نرم کننده استفاده کنید تا کلر سبب خشکی و شکنندگی موها نشود. دوش گرفتن قبل از ورود به استخر باعث می‌شود آلودگی‌های محیطی از سطح پوست شسته شود و بعد از استخر هم باعث از بین رفتن میکروب‌ها و قارچ‌های احتمالی خواهد شد. تمیز شستن ناحیه تناسلی به خصوص اهمیت بسیاری زیادی دارد.

۴- استفاده از حوضچه

قبل از ورود به آب، بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و قبل از خروج از آب باید از حوضچه کلر بگذرید. کلر به نوعی ضد عفونی کننده است و از ایجاد بسیاری بیماری‌های مربوط به استخر جلوگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید حتما بعد از استفاده از سرویس بهداشتی خودتان را شسته و دست‌هایتان را ضد عفونی کنید.

۵- اهمیت شستن و خشک کردن لباس‌ های شنا

واقعیت این است که چه یک مایو ساده مردانه داشته باشید و چه جدیدترین مایو های شنا اسلیپ مردانه، در هر دو صورت باید به بهداشت لباس شنایتان توجه کنید. به همین دلیل حتما بعد از هر بار خروج از استخر تمام وسایلی که در آب از آن‌ها استفاده کرده‌اید را با مواد شوینده بشویید و سپس در هوای آزاد و در معرض نور آفتاب خشک کنید. اتو کردن حوله استخری یا به خصوص بخش مرتبط با ناحیه تناسلی مایو باعث از بین رفتن قارچ‌ها و میکروب‌های احتمالی مانده روی پارچه می‌شود.

۶- اکسسوری‌ های شخصی را قرض ندهید

نکات مهم و بهداشتی که قبل از رفتن به استخر باید بدانید

گاهی بعضی افراد در استخرها می‌خواهند برای دقایقی عینک شنا یا گوش‌گیر شما را قرض بگیرند؛ هرگز چنین کاری نکنید. هیچ وقت نه خودتان وسایل مربوط به استخر از جمله مایو و کلاه را از کسی قرض بگیرید و نه وسایل شخصی‌تان را به کسی قرض دهید. اگر چنین کاری را کردید خودتان را به دردسر هزینه خرید مجدد این وسایل انداخته‌اید.

۷- اگر بیمار هستید وارد آب نشوید

چنانچه بیماری پوستی دارید، سرما خورده‌اید، بینی‌تان آبریزش دارد یا دچار سایر بیماری‌های عفونی هستید، به هیچ وجه وارد آب نشوید. این شرایط برای خانم‌ها و آقایان مشترک است؛ به علاوه اینکه خانم‌ها در ایام عادت ماهانه هم حق ورود به آب را ندارند. این مسائل را در مورد بقیه هم در نظر بگیرید و چنانچه مورد مشکوکی دیدید به مسئولین استخر خبر دهید.

۸- بدنتان را تقویت کنید

رعایت نکات بهداشتی به شما در حفظ سلامت‌تان کمک زیادی می‌کنند؛ اما تقویت کردن سیستم ایمنی هم روش خوبی به نظر می‌رسد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم چند ساعت قبل از ورود به استخر غذاهای سبک اما مقوی بخورید و از خوراکی‌های حاوی ویتامین سی یا مکمل‌های غذایی مثل قرص جوشان ویتامین سی استفاده کنید. تغذیه مناسب و استفاده از ریزمغذی‌ها مقاومت بدنتان را در برابر بیماری‌ها بالا می‌برد.

۹- قبل از ورود به آب حرکات کششی انجام دهید

تمام مشکلاتی که در استخر ایجاد می‌شود مربوط به مواردی نیست که تا اینجا خواندید؛ گاهی وقت‌ها گرفتگی یا کش آمدن عضلات است که باعث ایجاد دردسر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود همیشه آمادگی جسمی‌تان را حفظ کنید و قبل از ورود به آب و شنا کردن نرمش و حرکات کششی سبک انجام دهید تا بدن برای ورود به آب و فعالیت آماده شود.

اگر مدت‌ هاست ورزش نکرده‌اید و آمادگی جسمی لازم برای شنا کردن را ندارید، بهتر است به خودتان فشار وارد نکنید. افراد مسن هم به جای شنا می‌‌توانند از حرکات ورزش در آب کمک بگیرند؛ البته بعد از تایید پزشک.

۱۰- به پزشک مراجعه کنید

چنانچه با رعایت تمام نکات بهداشتی گفته شده در این مقاله باز هم بعد از رفتن به استخر متوجه تغییراتی در بینایی، شنوایی، ریه‌ها، سیستم گوارشی یا پوست خود شدید به هیچ وجه زمان را از دست ندهید و قبل از شدت پیدا کردن وضعیت به پزشک متخصص مراجعه کنید و تا قبل از تمام شدن دوره درمانی و اجازه پزشک مجددا وارد آب نشوید.

نوشته نکات مهم و بهداشتی که قبل از رفتن به استخر باید بدانید اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز. پدیدار شد.

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد معرفی بهترین و هیجان انگیزترین سرسره های آبی دنیا+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

امروز بـه معرفی بهترین و هیجان انگیزترین سرسره های آبی دنیا و همچنین برترین پارک های آبی در جهان می‌پردازیم. اگر سرسره آبی را تجربه کرده باشید حتماً می‌دانید کـه چقدر هیجان و لذت دارد و البته در بعضی موارد جرات میـــخواهد تا سرسره های بلند را امتحان کنیم. در ادامه پر هیجان ترین های تمام دنیا رابه همراه هم بررسی می‌کنیم، در ادامه با مجله اینترنتی پارس ناز همراه باشید.

قله سقوط در دیزنی‌ ورلد

معرفی بهترین و هیجان انگیزترین سرسره های آبی دنیا

سرسره آبی در دنیای دیزنی در اورلاندو فلوریدا حدود ۳۷ متر اسـت و با سرعت نزدیک بـه ۹۰ کیلومتر در ساعت شـما رابه سمت زمین میبرد. از آنجا کـه این سرسره روزباز اسـت، سوار شدن بـه آن شهامت زیادی را می‌طلبد.

ماموت در هالیدی ورلد و سافاری Splashin

معرفی بهترین و هیجان انگیزترین سرسره های آبی دنیا

بزرگترین ترن هوایی آبی دنیا کـه در سانتا کلاز، ایندیانا قرار دارد با صندلی‌های ۴ سرنشینه دوستداران آدرنالین را از ارتفاع ۱۰ متری با زاویه ۴۵ درجه ودر عرض ۲٫۵ دقیقه بـه پایین می برد. طول این مسیر حدود دو کیلومتر اسـت و هیجان وصف‌ناپذیری را برای گردشگر بـه جا می گذارد.

پیچ در پیچ دوقلو F5 در شیلتربن

معرفی بهترین و هیجان انگیزترین سرسره های آبی دنیا

دو سرسره دوقلو کـه بـه هم تنیده‌شده‌اند و سازه‌ای پیچ در پیچ را تشکیل داده‌اند، با پمپاژ ۹۰۰ گالن آب در هر دقیقه دوستداران هیجان و لذت رابا سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت بـه پایین سر می دهند.

سرسره آبی اینسانو در بیچ‌ پارک برزیل

یکی از بلندترین سرسره‌های جهان با ارتفاعی معادل ساختمان ۱۴ طبقه، افرادی کـه شهامت سوار شدن بـه آن دارند رابا سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت بـه پایین پرت می کند.

معرفی بهترین و هیجان انگیزترین سرسره های آبی دنیا

از بالا تا پایین این سفر آبی فقط ۵ ثانیه طول میکشد. همین کافیست تا بدانید سوار شدن بـه این سرسره چـه هیجان و ترسی بـه همراه دارد.

سرسره آبی جمیرا در پارک آبی وحشی وادی در شهر دبی

این سرسره بلند با طول ۱۲۷ متر، گردشگران پارک آبی را از ارتفاع ۳۲ متری با سرعت ۸۰٫۴ کیلومتر در ساعت پایین می برد.

معرفی بهترین و هیجان انگیزترین سرسره های آبی دنیا

هم زمان با پایین آمدن می توانید چشم ‌انداز ساحل شهر دبی را هم مشاهده کنید. البته اینکار باید با سرعت بسیار بالا انجام شود زیرا در عرض چندین ثانیه بـه پایین خواهید رسید.

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد آخرین لحظات رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

۲۸ صفر رحلت زمان رحلت حضرت محمد «ص» و لحظات آخر رحلت حضرت محمد «ص» چگونه بودو در چه سالی رحلت پیامبر رخ داد را در این جا بخوانید.

«وَ مَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَی عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاکِرِینَ». «آل عمران آیه ۱۴۴»

«محمد [ص‏] فقط فرستاده خداست‏؛ و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمی‏گردید؟ و هر کس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضرری نمی‏زند؛ و خداوند به زودی شاکران را پاداش خواهد داد».

غمی در سینه ام می جوشه امشب

چراغ آسمون، خاموشه امشب

گمونم پیرهنِ مشکیشو، زهرا «علیهاالسلام»

بجای مادرش، می پوشه امشب!

آخرین لحظات رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)

رحلت یا شهادت پیامبر؟

یکی از مظلومیت های‌ حضرت رسول این است که طبق معمول به کیفیت شهادت ایشان توجه نمی‌شود. کتاب های‌ سیره و حدیث مرگ رسول خدا به وسیله زهر را تایید و ان رابا احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:

ابن سعد می‌گوید در روایتی آمده است: پیامبر «ص» مسموم درگذشت و ۶۳ ساله بود. این قول ابن عبده است.

شیخ مفید می‌گوید: او در مدینه روز دوشنبه دو شب باقیمانده از ماه صفر درسال دهم هجری درگذشت در حالیکه ۶۳سال داشت.

علامه حلی شهادت رسول خدا رابه وسیله زهر ذکر می‌کند.

درکتاب جامع الرواه آمده است: پیامبر «ص» در مدینه مسموم درگذشت.

شیخ طوسی میگوید: رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر درسال دهم هجری مسموم درگذشت.

بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹ بار سوگند بخورم که رسول خدا کشته شده اشت برایم محبوبتر است از این‌که یکبار سوگند بخورم که او کشته نشده است به جهت این‌که خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است.

حاکم نیشابور کشته شدن رسول خدا را تایید کرده است. آنجا که می‌گوید: شعبی گفته است: به خدا سوگند رسول خدا و ابوبکر با زهر کشته شدند و عمر و عثمان و علی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با زهر و حسین بن علی با شمشیر کشته شد.

ابن مسعود کشته شدن پیامبر در سنه ۱۱ هجری تایید و تاکید کرده است.

رسول خدا «ص» فرمود: هیچ پیامبری یا وصی او نیست مگر ان که شهید میشود. و همچنین فرمودند: هیچکس از ما «اهل بیت» نیست مگر ان که مسموم یا مقتول خواهد بود.

پس شهادت حضرت رسول توسط زهر قطعی است.

حتما بخوانید : حوادث و اتفاقات مهم پس از رحلت حضرت محمد (ص)

عالم امروز پر از ماتم و رنج و محن هست

گرد غم بر سر هر محفل و هر انجمن هست

این چه شور هست که بر پا شده در ارض و سماء

این چه سوز هست که در سینه هر مرد و زن هست

بانگ وفریاد به گوش آید از افلاک مگر

رحلت ختم رسولان و عزای حسن هست

آخرین لحظات رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)

زمان رحلت پیامبر اکرم ص

پیامبر خدا «ص» در تاریخ ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری در مدینه منوره چشم از جهان فرو بستند و به لقاء الله پیوستند. این در حالی بود که سر در سینه برادر خویش علی بن ابی طالب «ع» داشتند:

«ولقد قبض رسول الله…»؛ «…و رسول خدا در حالی قبض روح شد که سر بر سینه من نهاده بودو جانش در میان دستانم گرفته شد و من دستم را بر چهره ایشان کشیدم و من متولی غسل ان حضرت شدم و ملائکه مرا کمک می کردند ودر و دیوار خانه‏اش من از صدای آهسته آنان که بر او نماز می خواندند و گروهی بالای می رفتند و گوش من از صدای آهسته آنان که بر او نماز می خواندند خالی نمی شد تا ان که او را در ضریحش به خاک سپردیم…» «نهج البلاغه، فیض الاسلام: خطبه ۸۸».

امام علی «ع» در غم رحلت پیامبر «ص» در حالی که حضرت را غسل می داد و کفن می کرد، چنین فرمود: «بأبی أنت و أمی یا رسول الله لقد انقطع بموتک…»؛ «پدر و مادرم فدای تو ای رسول خدا! همانا با مرگ تو از نعمتی محروم شدیم که با مرگ دیگران از ان محروم نمی شدیم و ان؛ نعمت نبوت و اخبار آسمانی بود.

مصیبت تو ان قدر بزرگ است که ما رابه خاطر تمام مصیبت های‌ دیگر تسلیت می‌دهد و از این نظر، تو منحصر به فرد هستی و همه ی مردم در سوگ تو ماتم زده هستند و از این نظر عمومیت داری و اگر نبود که تو ما رابه صبر امر فرمودی و از جزع و ناله نهی نمودی، سرچشمه‏های‌ اشک را خشک می کردیم و درد و غم ما همواره باقی می بودو اندوه ما زدوده نمی شد و اینها نیز برای تو اندک است، ولی مرگ را نمیتوان برطرف کرد، پدر و مادرم فدای تو باد! ما را نزد پروردگارت یاد کن ودر خاطر خود نگهدار!» «نهج البلاغه، فیض الاسلام، خطبه ۲۲۶».

آخرین لحظات رحلت حضرت محمد «ص»

رسول خدا «ص» لحظاتی پیش از رحلت فرمود: «برای من کاغذ و دواتی بیاورید تا مکتوبی بنویسم که پس از من گمراه نشوید!» دراین لحظه، عمر بن الخطاب گفت: «این مرد هذیان می گوید و بیماری بر او غلبه کرده است! ما را کتاب خدا بست است! و شعار «حسبنا کتاب الله» که نقض کننده فرمایش نبی اکرم «ص» إنی تارک فیکم الثقلین… از همان مجلس ریشه گرفت.

پس از ان؛ در حالی که علی «ع» هنوز در حال غسل و تدفین پیامبر بود، گروهی در محلی به نام «سقیفه» جمع شدند ودر امر خلافت نزاع آغاز کردند و سرانجام ابوبکر را بعنوان خلیفه برگزیده، با او بیعت کردند و این، آغاز مسیری بود که به نوبه خود نتایجی به همراه داشت.

رحلت پیامبر مصیبت بزرگی برای اسلام و مسلمانان به شمار می‏رفت‏که تا ان روزگار نظیری برای ان اتفاق نیفتاده بود. حضرت علی «ع» به انجام غسل و کفن پیامبر مشغول شد و همراه بادیگر مسلمانان بر پیکر پاک ان‏ حضرت نماز گزارد و ان گاه او را در خانه‏اش، مقبره کنونی ان‏ حضرت به خاک سپرد. بهترین درودها و درود ها بر تو ای رسول خدا و برخاندان پاک و پاکیزه‏ات باد!

آخرین لحظات رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)

رحلت حضرت محمد «ص» در چه روزی از هفته رخ داد؟

درباره این‌که رحلت پیامبر اکرم «ص» در کدام روز هفته بوده است بین عموم مسلمانان اتفاق نظر است و ان روز را روز «دوشنبه» و سال ان را نیز سال عموما یازدهم هجری قمری اعلام کرده اند.

اما درباره تاریخ رحلت پیامبر اکرم «ص» دو تاریخ معروف قید شده است؛ تاریخ مورد اتفاق اکثریت شیعه، روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری مصادف با ۷ خرداد سال ۱۱ هجری شمسی و ۲۸ می سال ۶۳۲ میلادی است.

اما اکثریت اهل تسنن روز ۱۲ ربیع الاول سال ۱۱ هجری قمری «مصادف با ۱۸ تا بیستم خرداد سال ۱۱ هجری شمسی یا هشتم تا دهم جوئن ۶۳۲ میلادی» را روز رحلت پیامبر دانسته اند که ایراد وارد به این روز ان است که چنین روزی به هیچ عنوان با روز دوشنبه مورد اتفاق مسلمانان تطابق ندارد و منطبق با روزهای جمعه تا یک شنبه است.

نه تنها ماتم جان سوز پرچمدار توحید هست

که هستى شد سیه پوش امام ممتحن امشب

گهى گریم ز داغ جانگداز حضرت خاتم

گهى نالم چو نى در سوگ فرزندش حسن امشب . .

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد عکس های جذاب بازیگران سریال دختر گمشده شبکه سه+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

عکس های جذاب بازیگران سریال دختر گمشده شبکه سه

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سریال

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

قسمت اول سریال دختر گمشده شب گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفت . این سریال ماجرایی پر کشش و هیجانی را دنبال می نماید . بازیگران معروفی همچون

انوش معظم،آوا کاوری،کوروش‌تهامی،ماه چهره خلیلی،،هومن حاج عبداللهی هدایت هاشمی،شهرزاد کمال زاده،علی آهنج،نیما سفریآرش خیریه،حسین زارعی،مختار سائقی،کرامت رودساز،کامبیز دارابی در آن ایفای نقش نموده اند .

در ادامه عکس های جذاب بازیگران سریال دختر گمشده شبکه سه را مشاهدهده نمایید :

این پست توسط بخش سریال مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

عکس های جذاب بازیگران سریال دختر گمشده شبکه سه

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته عکس های جذاب بازیگران سریال دختر گمشده شبکه سه اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد بهترین غذاها برای سرماخوردگی + بهترین آبمیوه ها برای سرماخوردگی+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.در اینبخش بهترین غذاها برای سرماخوردگی رابه همراه بهترین آبمیوه ها برای دوران ابتلا بـه سرماخوردگی را معرفی می کنیم. بهتر اسـت وقتی دچار سرماخوردگی می‌شویم بـه پزشک مراجعه نکنیم، مگر در مواردی بیماری شدید اسـت. در .اقع بهترین راه استراحت و خوردن غذاها و آبمیوه های مفید اسـت، خوردن دارو مخصوصا در زمان حال درمان خوبی نیست و مواد طبیعی می توانند اثرات بهتری داشته باشند.

سوپ مرغ برای سرماخوردگی

سالها اسـت کـه برای درمان سرماخوردگی، نخستین گزینه‌ای کـه بـه ذهن هر کس میرسد، سوپ مرغ اسـت. البته دلایل قانع‌کننده‌ای هم برای این شهرت وجوددارد. با درست کردن یک سوپ مرغ ساده، میتوان منبع ایده‌آلی از ویتامین ها، موادمعدنی، کالری و پروتئین در اختیار داشت.

بهترین غذاها برای سرماخوردگی + بهترین آبمیوه ها برای سرماخوردگی

در هنگام بیماری، بدن بـه این مواد، احتیاج زیادی دارد. سوپ مرغ، علاوه‌بر مواد نام‌برده، منبع خوبی برای تأمین الکترولیت و مایعات اسـت. مایعات و الکترولیت‌ها برای آبرسانی بـه بدن لازم هستند؛ بـه‌ویژه زمانی کـه زیاد بـه دستشویی میروید. در مواقعی کـه دچار تب هستید هم، نیاز بدن بـه مایعات افزایش پیدا می کند. پژوهشی درباره فواید سوپ مرغ در هنگام بیماری نشان داده اسـت کـه:

سوپ مرغ بیش از هر مایع دیگری برای تخلیه مخاط بینی مفید اسـت. شاید بـه‌علت بخارات گرم این غذا، خاصیت ضداحتقان در آن وجوددارد و التهاب بینی را کاهش می دهد. دلیل دیگر اثرگذاری سوپ مرغ در رفع سرماخوردگی وجود اسیدآمینه‌ای موسوم بـه سیستئین «cysteine» در آن اسـت. ان-استیل‌سیستئین «N-acetyl-cysteine» نوعی سیستئین اسـت کـه مخاط بینی را تجزیه میکند، دارای خواص ضدویروسی اسـت.

و اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی هم دارد. سوپ مرغ مانع از فعالیت سلول‌های سفید خون موسوم بـه نوتروفیل می شود. این سلول‌ها می توانند باعث بروز علائمی مانند عطسه و کیپ شدن بینی شوند. این خاصیت سوپ اسـت کـه موجب درمان عده ای از انواع سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

آبگوشت برای سرماخوردگی

آبگوشت هم مانند سوپ مرغ منبع مناسبی برای تأمین آب بدن در هنگام بیماری و سرماخوردگی اسـت. آبگوشت طعم خوبی دارد و حاوی کالری، ویتامین‌ها، موادمعدنی مانند منیزیم، کلسیم، فولات و فسفر اسـت. اگر آبگوشت را همان‌ طور داغ نوش جان کنید، بـه‌دلیل وجود بخار گرمی کـه دارد بـه التیام احتقان بینی هم کمک خواهد کرد. این غذای خوشمزه، در تأمین آب بدن در هنگام بیماری مؤثر اسـت.

بعضی‌اوقات، در هنگام بیماری، معده کمی ناراحت می شود و امکان هضم و دفع مواد جامد هم دشوار می شود. بهمین خاطر، مصرف مایعاتی مانند آبگوشت می تواند بـه رفع این مشکل هم کمک کند. اگر بـه سدیم حساسیت دارید، یادتان باشد کـه آب گوشت یا سوپ‌های آماده‌ای کـه در فروشگاه‌ها عرضه میشوند، حاوی مقدار زیادی نمک هستند.

بهترین غذاها برای سرماخوردگی + بهترین آبمیوه ها برای سرماخوردگی

رعایت دستور غذایی صحیح پختن آبگوشت باعث می شود تا کالری مناسب، پروتئین و مواد مغذی بیشتری نسبت بـه سوپ بـه بدنتان منتقل شود. البته برخی ادعاها درباره خواص استخوان و آب گوشت ریشه‌های علمی ندارند و نیاز بـه انجام تحقیقات بیشتری درباره آن ها وجوددارد.

سیر برای سرماخوردگی

سیر دارای خواص بی‌شماری اسـت. از این ماده غذایی، قرن‌های متمادی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده شده و خواص ضدمیکروبی، ضدویروسی و ضدقارچ دارد. سیر بـه تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک می کند. تعداد پژوهش‌های اندکی حاکی از اثرگذاری سیر بر درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بوده‌اند. اما بـه هرحال عده ای از مطالعات نیز اثربخشی این ماده را در درمان بیماری‌های نام‌برده تأیید کرده‌اند.

بنا بـه یک پژوهش، افرادی کـه بیشتر از سیر مصرف می کنند، کمتر از دیگران بیمار می شوند. دراین مطالعه، گروهی کـه سیر مصرف می کردند تا ۷۰ درصد کمتر از گروه دیگری از افراد تحت پژوهش کـه فقط دارونما استفاده میکردند، بـه بیماری دچار شده بودند. این افراد درصورت ابتلا بـه بیماری هم بـه‌طور متوسط ۳.۵ روز سریع‌تر از گروه دیگر التیام پیدا میکردند.

بهترین غذاها برای سرماخوردگی + بهترین آبمیوه ها برای سرماخوردگی

تحقیقاتی هم وجوددارد کـه نشان می دهند مصرف سیر و مکمل‌های عصاره سیر کهنه باعث تقویت سیستم ایمنی و التیام سریع‌تر آنفولانزا و سرماخوردگی می شود. اضافه کردن سیر بـه آبگوشت و سوپ هم طعم آن ها را التیام می‌بخشد و هم بـه افزایش خواص درمانی این غذاها کمک میکند.

شیره نارگیل برای سرماخوردگی

آبرسانی بـه بدن در هنگام بیماری یکی از مهم ترین کارهایی اسـت کـه باید انجام بدهید. بـه‌ویژه، زمانی کـه دچار تب، تعریق زیاد، اسهال یا استفراغ میشوید، باید جلوی کاهش الکترولیت‌ها و آب بدن خودرا بگیرید. آب و شیره نارگیل یکی از بهترین مواد برای تأمین آب بدن در هنگام بیماری اسـت.

بهترین غذاها برای سرماخوردگی + بهترین آبمیوه ها برای سرماخوردگی

شیره نارگیل هم خوش‌طعم و شیرین اسـت و هم گلوکز و الکترولیت برای آبرسانی یا هیدراته کردن بدن دارد. بنا بـه تحقیقات، شیره نارگیل بعد از تمرینات و حرکات ورزشی و اسهال خفیف برای تأمین آب بدن مناسب اسـت. ضمنا شیره نارگیل نسبت بـه مایعات مشابه دیگر بیشتر با معده سازگاری دارد.

تحقیقاتی کـه درباره نارگیل روی حیوانات انجام شده اسـت، نشان میدهد کـه شیره نارگیل از استرس اکسیداتیو جلوگیری میکند و باعث نظارت قندخون هم میشود. اگر تاکنون شیره نارگیل مصرف نکرده‌اید، بهتر اسـت با مقدار اندکی ازآن، مصرف را شروع کنید، زیرا عده ای از پژوهش‌ها نشان می دهد کـه این ماده نسبت بـه سایر نوشیدنی‌های مشابه، نفاخ‌تر اسـت.

چای داغ برای سرماخوردگی

چای داغ برای بیماری‌های متعددی از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی مفید واقع میشود. مانند سوپ مرغ، چای داغ هم خاصیت درمان التهاب و احتقان دارد و باعث میشود تا مخاط سینوس‌ها تخلیه شوند. البته داغ بودن چای بـه رفع التهاب کمک می کند اما حواس‌تان باشد کـه داغ بودن بیش‌ازحد هم موجب آزردگی گلو خواهد شد. عده ای از افراد فکر می کنند کـه کافئین موجود در چای باعث تخلیه آب بدن‌شان میشود.

اما باید گفت کـه جای نگرانی نیست. زیرا مقدار کافئین موجود در بعضی از انواع چای، آن‌قدری نیست کـه بخواهد موجب بی‌آب شدن بدن شود. بـه‌عبارت دیگر، مصرف چای در طول روز نه‌تنها باعث انتقال مایعات و آبرسانی بهتر بـه بدن می شود، بلکه بـه رفع احتقان و التهاب هم کمک می کند. علاوه‌بر‌این‌ها، چای حاوی ماده‌ای موسوم بـه پُلی‌فِنول اسـت کـه در گیاهان یافت میشود و دارای خواص بسیار زیادی اسـت.

بهترین غذاها برای سرماخوردگی + بهترین آبمیوه ها برای سرماخوردگی

پلی‌فنول‌ها مزایای زیادی بـه‌همراه دارند؛ از خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب بگیرید تا ویژگی‌هایی کـه از سرطان پیش گیری میکنند. تانِن یکی از انواع پلی‌فنول موجود در چای اسـت. این ماده هم بـه‌عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و هم خواص ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضدقارچ دارد. نتایج یک پژوهش ثابت کرده اسـت کـه تانیک اسید موجود در چای سیاه می تواند مقدار یک نوع باکتری رایج در گلو را کاهش بدهد.

در مطالعه‌ای دیگر، مصرف چای ختمی باعث کاهش رشد آنفولانزای مرغی در لوله‌های آزمایشگاه شد. چای اِکیناسه یا سرخارگل هم باعث کاهش دوره آنفولانزا و علائم آن می شود. در مطالعات بالینی مشخص شده اسـت کـه انواع مختلفی از چای برای درمان گلودرد و درمان سرفه مؤثر واقع می شوند. این ویژگی‌ها موجب می شود تا چای ماده‌ای مهم در رژیم غذایی یک فرد بیمار باشد.

عسل برای سرماخوردگی

عسل دارای خواص ضدمیکروبی قوی اسـت و ترکیبات ضدباکتری دارد. خواص ضدمیکروبی عسل آن‌قدر زیاد اسـت کـه از زمان مصریان باستان تاکنون ازآن بـه‌عنوان ماده‌ای برای پانسمان زخم استفاده می شود. عده ای از شواهد، حاکی ازآن اسـت کـه عسل برای تحریک سیستم ایمنی بدن هم مفید واقع می شود.

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

امروز بـه معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و اتاق نشیمن می‌پردازیم و درباره فواید آنها نیز صحبت می‌کنیم. گل و گیاه اجزای جداناپذیر در هر خانه ای هستند، اما از کجا بدانیم کـه کدام گیاه برای چـه قسمتی از خانه مـا مناسب تر و بهتر اسـت؟ در ادامه از ۰ تا ۱۰۰ درباره بهترین گیاهان برای بخش های مختلف خانه و آپارتمان بحث می‌کنیم، با پارس ناز همراه باشید.

گل ها و گیاهان فضای خانه را دلپذیرتر و زیباتر میکنند. با این وجود، انواع بسیار مختلفی از گیاهان وجوددارد کـه انتخاب نوع مناسب انها را بسیار دشوار می‌کند. در لیست زیر این گیاهان بـه پنج دسته «پنج اتاق اصلی خانه» طبقه بندی شده اند و نه تنها خانه ی شـما را زیباتر می‌کنند بلکه فوایدی هم خواهند داشت.

حمام

نخل راپیس «Lady palm tree» بخار آمونیاک را از بین می‌برد. این ویژگی بعد از آنکه حمام رابا مواد شوینده تمیز میکنید بسیار مفید واقع خواهد شد. آگلونما «Chinese evergreen» بـه از بین بردن فرمالدهید موجود در هوا «ماده ای کـه طبق معمول در لوازم آرایشی وجوددارد» کمک می‌کند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

بهترین مکان برای قرار دادن آگلونما درکنار دوش حمام اسـت. پاپیتال «European ivy» کربن دی اکسید موجود در هوا را بیشتر از هر گیاه دیگری جدب می‌کند. این گیاه هم چنین هوا را از سموم، فرمالدهید و فلزات سنگین موجود در آن پاک میکند.

اتاق خواب

سانسیویریا «Sansevieria trifasciata» در طول شب تولید اکسیژن می‌کند و هوا را از سموم موجود در آن پاک میکند؛ مساله ای کـه بـه میزان چشمگیری کیفیت خواب تان را التیام می بخشد. اسپاتی فیلوم Spathiphyllum»» سموم صنعتی و خانگی «استون، بنزول و آمونیاک» رابه اسانی بخود جذب میکند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

این گیاه بـه ویژه بعد از انجام کار نقاشی دیوارها یعنی زمانی کـه هوا مملوء از مواد شیمیایی خطرناک اسـت بسیار مفید واقع خواهد شد. ارکیده فالانوپسیس «Phalaenopsis» گیاهی با گل های بسیار زیبا اسـت. فالانوپسیس در طول شب تولید اکسیژن میکند و هوا را از تولوئن پاک می‌کند.

اتاق کودک

گیاه قهوه «Coffea» نوعی فیلتر طبیعی اسـت و هوا را از بنزول، فرمالدهید، فنول و تری کلرو اتیلن پاک می‌کند. هیبیسکوس «Hibiscus» هوای مطبوعی در فضای خانه ایجاد می‌کند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

فیتونسیدی کـه از این گیاه تولید می‌شود «ماده ای کـه اثر کشندگی بر باکتریها و قارچ های تک سلولی و برخی حشرات دارد و نیز در انسان ایجاد شادمانی میکند». هوا را سالم تر و تمیزتر میکند. گیاهان دیگر هم اگر درکنار هیبیسکوس قرار بگیرند رشد بهتری خواهند داشت. سیکلامن «Cyclamen» بـه رفع بی خوابی، خستگی مزمن، افسردگی و زودرنجی کمک می‌کند.

اتاق نشیمن

دراسنا «Dracaena reflexa» هوا را از بنزول و فرمالدهید «موجود در کاغذهای دیواری، رنگ دیوارها، پرده ها و فرش ها» پاک میکند. گندمی «Chlorophytum» فرمالدهید تولیدی خودرو ها و موجود در دود تنباکو را از بین میبرد. این گیاه هم چنین هوا رابه خوبی مرطوب می سازد.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

فیکوس بنجامین «Benjamin fig» هوا را از بنزول، تری کلرو اتیلن «موجود در شوینده های فرش، چسب و بسیاری چیزهای دیگر» و فنول پاک می‌کند.

آشپزخانه

آلوئه ورا «Aloe» هوا را از بنزول «موجود در مواد شوینده» و فرمالدهید پاک می‌کند. استفانوتیس «Stephanotis floribunda» هوای آشپزخانه را سالم تر میکند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

این گیاه در برابر نگه‌داری خوب بسیار قدردان اسـت ودر تمام سال گل های زیبایی میدهد. بنفشه ی افریقایی «Saintpaulia» حشرات را از خانه ی شـما دور می‌کند.

و در ادامه گیاهان آپارتمانی معجزه گر که خواب شبانه را بهبود می‎بخشند

پژوهش ها نشان داده اسـت گل ها و گیاهان روحیه ی مـا را التیام می بخشند. آنها طبیعت را برای مـا تداعی می‌کنند و چنین افکاری بـه مـا کمک می‌کند تا آرامش یابیم و اضطراب مـا کم شود.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

بعضی از گیاهان علاوه بر زیبایی فواید دیگری هم دارند. انها هوای محل زندگی مـا را تصفیه میکنند و بـه مـا کمک میکنند سریعتر و بیشتر بخوابیم، بـه این ترتیب در طول روز انرژی بیشتری خواهیم داشت.

آلوئه ورا

رشد دادن گیاه آلوئه ورا کار بسیار اسانی اسـت. تنها چیزهایی کـه برای اینکار نیاز دارید تکه ای از این گیاه، نورگیر بودن گوشه ای از خانه و آب اسـت. اگر نمیخواهید آنرا در خانه رشد دهید، می‌توانید این گیاه رابه صورت آماده از فروشگاه های گل و گیاه خریداری کنید.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

اغلب گیاهان شبها بـه خواب می‌روند، بـه عبارتی دیگر آنها شبها کربن دی اکسید را جذب ودر مقابل اکسیژن آزاد نمی‌کنند، اما گیاه آلوئه ورا آن گونه نیست.

گیاه ماری

گیاه ماری «نام علمی: Sansevieria Trifasciata» کـه بـه آن زبان مادر زن/شوهر هم گفته می‌شود، یکی از گیاه هایی اسـت کـه اغلب برای التیام کیفیت هوای فضاهای داخلی توصیه می‌شود. این گیاه هم مانند آلوئه ورا، شبها کربن دی اکسید را جذب و اکسیژن آزاد میکند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن ۲۱ | بهترین فیلم های غرب وحشی+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.امروز بـه معرفی بهترین فیلمهای وسترن قرن ۲۱ میپردازیم، بی شمار فیلم درباره غرب وحشی ساخته شده اسـت اما چند تا از این فیلم ها جذاب و دیدنی هستند؟ مـا امروز بهترینها و جذاب ترین ها را برای شـما گلچین کرده ایم تا بتوانید از دیدن یک فیلم وسترن لذت ببرید، امروز از جانگوی آزاد شده تا از گور بازگشته و شهامت واقعی بهترین های سال ۲۰۰۰ بـه بعد را مرور می‌کنیم.از دیرباز، ژانر وسترن یکی از جذاب ترین و بهترین ژانرهای فیلمسازی در هالیوود بوده اسـت. این فیلم ها کـه داستانشان در اواخر قرن نوزدهم روایت میشود، بـه افسانه های غرب وحشی، قهرمانان محلی و داستان های اخلاقی می‌پردازد و بهمین دلیل ژانر وسترن را می‌توان یک اختراع کاملاً آمریکایی دانست. در دوران طلایی هالیوود، فیلم وسترن بسیار پرطرفدار بوده و همه ی ساله تعداد قابل توجهی از فیلم ها بـه این ژانر تعلق داشت.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

شاید هیچ ژانر سینمایی دیگری مانند ژانر وسترن درسال های اخیر دچار تغییر نشده باشد اما دوستداران فیلم وسترن هیچگاه علاقه خود بـه گاوچران های هفت تیرکش را از دست ندادند. در حالیکه لیست ارائه شده در ادامه این پست خود شاهد این مدعا خواهد بود میتوان قرن ۲۱ را دوران شکوفایی مجدد ژانر وسترن دانست.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

در ادامه این مطلب قصد داریم شـما رابا بهترین فیلمهای وسترن قرن ۲۱ آشنا کنیم کـه تماشای آنها شـما رابه یاد فیلمهای دیدنی عصر طلایی وسترن خواهد انداخت. بدلیل ماهیت مطلب شاید در عده ای از موارد ناچاراً بخشی از داستان فیلمهای اسپویل شود کـه پیشاپیش بابت این موضوع از شـما خواننده ارجمند عذرخواهی میکنیم.

فیلم توماهاک استخوانی «۲۰۱۵»

فیلم وسترن «توماهاک استخوانی» «Bone Tomahawk» نخستین تجربه کارگردانی اس کریگ زاهلر اسـت کـه یک وسترن وحشتناک با داستانی عجیب‌وغریب اسـت. این فیلم کـه در نگاه اول شـما رابه یاد فیلمهای جان فورد و بطور ویژه «جستجوگران» می اندازد اما رفته رفته بـه یک داستان وحشتناک با لحظات شوک آور تغییر مسیر داده و پایان آن برای روزها شـما را در بهت و حیرت فرو می‌برد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

کرت راسل بـه خوبی در نقش کلانتر فرانکلین هانت جا افتاده، مردی باتجربه کـه رهبری گروهی برای انتقام از آدمخوارانی کـه عده ای از شهروندان را ربوده اند رابه عهده می‌گیرد. با این وجود نباید اشتباه کنید زیرا «توماهاک استخوانی» یک کلاسیک مدرن اسـت کـه درسال های آینده بـه یک فیلم کالت تبدیل خواهد شد.

فیلم شهامت واقعی «۲۰۱۰»

این بازسازی خیره کننده برادران کوئن از یک فیلم کلاسیک وسترن با همین نام کـه توسط هنری هاثاوی و با بازی جان وین درسال ۱۹۶۹ ساخته شد، یک داستان پر از خون ریزی و انتقام دارد. دختری ۱۴ ساله بنام متی راس در جستجوی انتقام مرگ پدرش بـه دست یک سرکش بنام تام چینی اسـت.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

متی برای این منظور یک مارشال باتجربه اما الکلی و بداخلاق بنام مارشال روبن کاگبرن را اجیر میکند کـه روزهای خوب او گذشته اسـت. کمی بعدتر یک رنجر تگزاسی بنام لبوف نیز بـه آنها می پیوندد کـه هدف او نیز دستگیری چینی اسـت. این سه سفری طولانی را در سرزمین های خشن غرب وحشی آغاز میکنند. در فیلم «شهامت واقعی» «True Grit» شاهد مولفه های آشنایی در ژانر وسترن مانند:

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

حرکت بـه سوی هدف، خشونت هدفدار، عبور از مرزهای غرب وحشی و البته سبک خاص برادران کوئن کـه همیشه با طعنه ای تلخ همراه اسـت هستیم. از مولفه های منحصربفرد برادران کوئن دراین فیلم میتوان بـه سبک خاص دیالوگ ها، خشونت فراوان، ارجاعات دینی و فیلمبرداری خیره کننده راجر دیکینز کـه بخاطر آن موفق بـه دریافت جایزه اسکار نیز شد اشاره کرد.

فیلم برادران سیسترز «۲۰۱۸»

ژاک اودیار، فیلمساز فرانسوی با اقتباس از رمان تاریخی دوست داشتنی و پرفروش پاتریک دویت فیلمی وسترن و جذاب در مورد دو برادر آدمکش در غرب وحشی کـه در دهه ۱۸۵۰ از این راه امرار معاش میکردند ساخته اسـت. فیلم وسترن «برادران سیسترز» «The Sisters Brothers» کـه بسیاری انتخاب بازیگران آنرا بهترین انتخاب این عرصه درسال ۲۰۱۸ نامیده اند داستان دو برادر آدمکش بنام های الی و چارلی سیسترز را روایت می‌کند.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

کـه توسط شخصی بنام کومودور برای قتل یک معدن دار بنام هرمان وارم «ریز احمد» کـه یک کارآگاه ناخلف بنام جان موریس «جیک جیلنهال» را همراه خود دارد استخدام می‌شوند. ترکیب کارگردان و فیلم بردار «بنویت شهر دبی» نتیجه ای بسیار خلاقانه در پی دارد هرچند نمی‌توان آن رابا ترکیب رایلی و فونیکس مقایسه کرد. این ترکیب براردانه جذاب شرایطی را در فیلم «برادران سیسترز» فراهم می سازد.

فیلم جانگوی آزاد شده «۲۰۱۲»

فیلم «جانگوی آزاد شده» «Django Unchained» شاهکاری دیگر از کوئنتین تارانتینو اسـت کـه می‌توان آنرا تلفیقی از ژانرهای متنوع سینمایی در لباس فاخر اما خونین غرب وحشی دانست. این فیلم هم یک وسترن اسپاگتی اسـت، هم داستانی در نقد برده داری سیاهان، هم یک کمدی اکشن و هم یک هجونامه حساب شده و زیرکانه.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

در فیلم وسترن «جانگوی آزاد شده» جیمی فاکس نقش جانگو را بازی میکند. یک سیاهپوست آفریقایی آمریکایی کـه قبلاً بربده بوده کـه بـه کمک یک جایزه بگیر آلمانی بنام کینگ شولتز «با بازی خیره کننده و برنده جایزه اسکار کریستوف والتز» میـــخواهد عروسش را از دست برده داران نجات دهد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

نامزد او، هیلدی «کری واشینگتن»، هنوز بعنوان برده در مزارع پنبه کار می‌کند، برده دار او نیز شخصیتی بیرحم اما زیرک بنام کالوین کندی اسـت کـه نقش وی را لئوناردو دی کاپریو با خلاقیتی غیر قابل توصیف بر عهده گرفته اسـت. با خلق یک فضای هجوآمیز و گاهی سبک روایی تمسخرآمیز، کوئنتین تارانتینو دراین فیلم گذشته سیاه کشورش در برده داری رابه نقد میکشد. این فیلم کـه مانند دیگر ساخته های تارانتینو در نوع خود شاهکار بـه شمار می‌آید.

فیلم از مرگ بازگشته «۲۰۱۵»

الخاندرو گونزالز ایناریتو، فیلمساز معروف مکزیکی همیشه فیلم هایی جذاب از لحاظ بصری ساخته اسـت. فیلم «از مرگ بازگشته» «The Revenant» او داستانی جذاب در مورد مطالعه وسواس فکری و انتقام در مقیاسی بسیار بزرگ و حیرت انگیز اسـت. فیلم وسترن «از مرگ بازگشته» با خشونت و ناامیدی آغاز می‌شود.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

در شرایطی کـه هیو گلس «لئوناردو دی کاپریو» در جستجوی انتقام از یک دام گذار بیرحم بنام جان فیتزجرالد «تام هاردی» اسـت کـه بعد از حمله مرگبار یک خرس بـه گلس وی را بحال خود رها می‌کند تا بمیرد و البته پسر نیمه سرخ پوستش را نیز بـه قتل میرساند. تصویرسازی های متعدد از درگیری قومیتی میان بومیان ایالات امریکا و مهاجرا اروپایی تا کنون شاهد چنین فیملبرداری فاخر و تصویرسازی خیره کننده نبوده اسـت.

فیلم میانبر میک «۲۰۱۰»

کلی رایشارد کارگردانی اسـت کـه نمی‌توان وی را بـه یک ژانر خاص محدود دانست. او بـه سبک فیلمسازی زیرکانه و تاثیر گذار تعلق دارد با تاکید بر روابط درونی شخصیت ها و طبیعت گرایی. رایشارد در فیلم «میانبر میک» «Meek’s Cutoff» در مورد واقعه تاریخی مسیر اوریگون درسال ۱۸۴۵ با نگاهی متفاوت سخن میگوید. دراین فیلم وسترن، میشل ویلیامز نقش امیلی تثرو را بازی میکند.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

زنی نیرومند سوار بر قطار کـه در صحرای اوریگون گرفتار شده اسـت. راهنمای او دراین سفر مردی نژاد پرست و دون مایه اسـت کـه عمداً گروه کوچکی از مهاجران رابه سمت مرگ هدایت می‌کند. دراین فیلم کـه سبک فیلمبرداری اش از فیلمهای عصر طلایی ژانر وسترن الهام گرفته شده، رایشارد شخصیت هایش رابه زندانیان خود تبدیل میکند کـه رویکردی متفاوت با سبک فیلمهای جان فورد و تمرکز او بر محیط اطراف دارد.

فیلم ترور جسی جیمز به وسیله رابرت فورد بزدل «۲۰۰۷»

وسترن بی نظم و شاید نادیده گرفته شده اندرو دومینیک با عنوان «ترور جسی جیمز بـه وسیله رابرت فورد بزدل» «The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford» مطالعه هنرمندانه و روشنگرانه از یک افسانه غرب وحشی اسـت. دراین فیلم وسترن، برد پیت نقش جسی جیمز را بازی میکند کـه ویژگی های شخصیتی متضادی دارد:

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

یک قاتل خونسرد، شوهری دوست داشتنی و وفادار، پدری مهربان و مردی افسانه ای اما متین کـه توسط رابرت فورد «کیسی افلک» خام و ترسو تعقیب شده و بـه قتل میرسد. او جان جسی جیمز کـه قهرمان اوست را میگیرد، رسمی دردناک کـه در غرب وحشی رواج داشت.

در ادامه لیست دوم از بهترین فیلم های قرن ۲۱ در ژانر وسترن یا غرب وحشی

کارگردانانی مانند جان فورد و هاوارد هاکس تعدادی از مسحور کننده ترین اپراهای سینمایی رابا استفاده از اسب های غرب وحشی بـه تصویر کشیدند و ستاره هایی مانند جین آوتری، تام میکس و جان وین رابه سمبل این ژانر مهیج تبدیل کردند.

فیلم متخاصمان «۲۰۱۷»

داستان فیلم وسترن «متخاصمان» «Hostiles» درسال ۱۸۹۲ در نیومکزیکو رخ می‌دهد، جاییکه یک افسر کهنه کار و سواره نظام ارتش ایالات متحده بنام جوزف بلاکر «کریستین بیل»، کـه یک قهرمان آمریکایی جنگ با سرخپوستان نیز هست ماموریت دارد رییس در حال مرگ قبیله شاین «وس استودی» و خانواده اش رابا سرزمین مادری شان در مونتانا بازگرداند.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

اسکات کوپر بعنوان کارگردان فیلم با بهرهگیری از بازی های استادانه بیل، استودی، رزاموند پایک و تیموتی شالامه و فیلمبرداری خیره کننده ماسانوبو تاکایاناگی، یک داستان وسترن با عناصر کلیشه ای رابه فیلمی جذاب و تماشایی تبدیل کند. صحنه های فراوان اکشن فیلم با وضوح فوق العاده ای فیلمبرداری شده اند و فیلمبرداری بی نقص تاکایاناگی نیز این فیلم رابه یک تجربه بصری فراموش نشدنی تبدیل کرده اسـت.

فیلم چرآگاه آزاد «۲۰۰۳»

کوین کاستنر با ساخت فیلمهای وسترن «با گرگ ها می رقصد» «Dances with Wolves» درسال ۱۹۹۰ و «وایت ایرپ» «Wyatt Earp» درسال ۱۹۹۴ رنسانسی در ژانر وسترن ایجاد کرد از این رو بازگشت او بـه این ژانر درسال ۲۰۰۳ با فیلم «چرآگاه آزاد» یا «دشت باز» «Open Range» بسیاری رابه ساخت فیلم موفق دیگری دراین ژانر توسط کاستنر امیدوار کرد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

این فیلم کـه داستان آن درسال ۱۸۲۲ در مونتانا رخ می‌دهد در مورد یک گاوچران بنام باس اسپیرمن «رابرت دووال» و سه کارگر استخدام شده اش چارلی «کوین کاستنر کـه تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم را نیز بر عهده داشت»، ماوس «آبراهام بنروبی» و باتن «دیگو لونا» اسـت کـه در حال انتقال یک گله بزرگ گاو در مراتع منطقه هستند.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

بعد از این کـه ماوس با دشمنی خشونت بار یک زمیندار بنام دانتون بکستر روبه‌رو میشود، دو نفر دیگر نگران شده و سعی می‌کنند او راکه بـه شهر رفته بازگردانند حتی اگر شده با درگیری مسلحانه. این فیلم کـه بر اساس رمان «مردان چرآگاه آزاد» «The Open Range Men» نوشته لورن پین ساخته شده یک فیلم وسترن باشکوه اسـت کـه نه تنها داستانی زمخت و خشن دارد بلکه پیامی تیز در خود پنهان کرده اسـت.

فیلم غرب آهسته «۲۰۱۵»

جان مک لین از گروه موسیقی فولکلور بتا باند، سبکی خلاقانه و هنرمندانه را برای نخستین تجربه کارگردانی خود در فیلم «غرب آهسته» یا «غرب آرام» «Slow West» انتخاب کرده اسـت. این فیلم ازآن دسته فیلمهای وسترنی اسـت کـه داستان آن آرام آرام تماشاگر را می سوزاند هر چند نمیتوان آن رابا شاهکارهایی مانند «ال توپو» «El Topo» ساخته آلخاندرو خودوروفسکی و «مرد مرده» «Dead Man» جیم جارموش مقایسه کرد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

با این وجود، «غرب آهسته» هنوز هم غرب وحشی را از دریچه شخصیت هایی عجیب‌وغریب، دیالوگ های شاعرانه و خشونت های فراوان بـه تصویر میکشد. دراین فیلم کودی اسمیت مک فی نقش جی کاوندیش بی تجربه را بازی میکند، مردی عاشق پیشه کـه در جستجوی معشوق خود از اسکاتلند بـه غرب ایالات امریکا سفر کرده اسـت.

فیلم در دره خشونت «۲۰۱۶»

فیلم وسترن «در دره خشونت» «In a Valley of Violence» مانند تعداد زیادی از دیگر فیلمهای وسترنی کـه قبلاً دیده ایم آغاز شده و همان شخصیت های کلیشه ای ژانر وسترن را میتوان در آن یافت. دراین فیلم، ایتان هاک نقش پال را بازی می‌کند، آواره ای بسیار آرام کـه بیشتر بـه یک مرد صلح طلب شبیه اسـت تا یک مرد خطرناک کـه از ارتش فرار کرده ودر ابتدا وی را شخصیت منفی داستان تصور میکنیم.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

قاتلی خطرناک بنام گیلی و دختری ساده بنام ماری آن و البته کلانتر بداخلاق کلاید مارتین نیز در داستان حضور دارند. وقتی کـه داستان تای وست «نویسنده و کارگردان فیلم» سرعت می‌گیرد این شخصیت های کلیشه ای شروع بـه تاثیر پذیرفتن از اتفاقات بـه شکلی تازه، وحشتناک و غیر قابل پیشبینی می‌کنند. دراین فیلم وسترن، برخلاف فیلمهای وسترن دیگر شوخ طبعی کنایه آمیز پرمایه ای وجوددارد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

کـه از طریق بازی های قوی بازیگران ستاره فیلم بـه خوبی بـه تصویر کشیده میشود. هم چنین سبک خاص و منحصربفرد فیلم آن رابه یک اثر سینمایی جذاب و هیجان انگیز تبدیل میکند کـه از تماشای آن لذت خواهید برد. شاید بهترین بخش فیلم تای وست بـه ملازم وفادار و دوست داشتنی شخصیت پال مربوط باشد، یک سگ باهوش و دوست داشتنی بنام اَبی کـه بازی او با نگاه های پرمعنایش دستکمی از همبازی های انسانی اش ندارد.

فیلم پیشنهاد «۲۰۰۵»

این فیلم وسترن استرالیایی کـه در فضایی تاریک و بسیار واقعی ساخته شده اسـت و از موسیقی متنی تاثیر گذار، فیلمبرداری خیره کننده، کارگردانی استادانه و بازی های بی نقص ستارگانی مانند گای پیرس، ری وینستون و امیلی واتسون بهره می‌برد. داستان فیلم «پیشنهاد» «The Proposition» کـه در دهه ۱۸۸۰ رخ میدهد در مورد افسری بـه نا موریس استنلی اسـت.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

پیشنهادی بـه چارلی برنز «گای پیرس» میدهد کـه برادر کوچک تر سردسته یک گروه سرکش خانوادگی و خشن اسـت. این فیلم یک وسترن خشن، کنایه آمیز و چالش برانگیز و چیزی فراتر از تمثیلی درباره انتقام اسـت. دراین فیلم استعمار طلبی، نژاد پرستی، حاکمیت، تعصب میهن پرستانه و تظاهر بـه پاکی بـه باد انتقاد گرفته می‌شود.

فیلم ۳:۱۰ به یوما «۲۰۰۷»

در ابتدا باید بگوییم کـه نسخه اورجینال فیلم وسترن «۳:۱۰ بـه یوما» «۳:۱۰ to Yuma» ساخت دلمر دیوز با بازی گلن فورد و ون هفلین یک کلاسیک واقعی در ژانر وسترن اسـت کـه حدود ۶۰ سال پس از ساخت هنوز هم بخاطر صحنه های اکشن و تعلیق جذابش شـما را از روی صندلی هایتان نیم خیر خواهد کرد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

بازسازی این فیلم توسط جیمز منگولد با ستارگانی طراز اول مانند راسل کرو و کریستین بیل نه تنها ادای دینی اسـت بـه این وسترن کلاسیک بلکه خود نیز یک شاهکار هنری تاثیر گذار تلقی میشود. داستان فیلم در بیابان های داغ و بایر آریزونا در دوران خشکسالی روایت می‌شود کـه در آن جنگ خونین اراده ها بین یک قاتل خونسرد بنام بن وید «راسل کرو» و یک گله دار بدشانس بنام دن ایوانز «کریستین بیل» در می‌گیرد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

این فیلم کـه بر اساس داستانی کوتاه از المور لئونارد ساخته شده، با الهام از برخی کلیشه های ژانر وسترن تفسیر تازه ای از شجاعت، بزدلی و تاوان ارائه می‌دهد. شاید اگر اینگمار برگمان فیلمی در ژانر وسترن می ساخت بی شک آن فیلم شبیه «۳:۱۰ بـه یوما» بود کـه صحنه های اکشن آن لحظه ای آرام و قرار را از شـما میگیرد.

فیلم کشور شیرین «۲۰۱۷»

وارویک تورنتون یک فیلمساز بومی استرالیایی اسـت کـه بـه تجربه سینمایی منحصربفرد خود کـه سینمای استرالیا بسیار بـه آن نیاز دارد ادامه می‌دهد و آن ساخت فیلم هایی نادر از دیدگاه مردم بومی این کشور اسـت. در این جا میخواهیم در مورد فیلم وسترن متفاوت و تحسین شده او با نام «کشور شیرین» «Sweet Country» صحبت کنیم.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

این فیلم کـه جایزه بهترین فیلم از دیدگاه هیئت داوران جشنواره ونیز را دریافت کرده یک درام دیدنی و پراحساس اسـت کـه از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده کـه در دهه ۱۹۲۰ در مناطق شمالی استرالیا رخ داده اسـت. همیلون موریس دراین فیلم نقش خاص زهر کلی را بازی می‌کند، یک کشاورز بومی میانسال کـه قتل یک مرد سفید پوست در دفاع از خود توسط او باعث می‌شود کـه ادامه داستان ترکیبی از خشم، درد و غم باشد.

فیلم دوشیزه «۲۰۱۸»

دیوید و ناتان زلینر بعد از فیلم تحسین شده خود درسال ۲۰۱۴ با عنوان «کومیکو، شکارچی گنج» «Kumiko, the Treasure Hunter» بـه سراغ ژانر وسترن و فیلم متفاوت «دوشیزه» «Damsel» رفتند. ساموئل آلباستر «رابرت پتینسون» با یک اسب کوچک بنام باتر اسکوچ وارد سرزمینی ناشناخته می‌شود و از قصد خود برای نجات معشوقش پنه لوپه از دست ربایندگان بیرحمی کـه وی را از ساموئل جدا کرده اند سخن میگوید.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

یا این همان چیزی اسـت کـه ساموئل در صحبت با پارسون هنری «دیوید زلنر»، یک مرد هوسران کـه برای رسمیت بخشیدن بـه عقد ساموئل و نامزدش استخدام شده ادعای آنرا دارد. همه ی اینها شروطی اسـت کـه تنها درصورت واقعی بودن ماجرای دزدیده شدن پنه لوپه و آزادی و بدست ساموئل صدق پیدا می‌کند.

معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن 21 | بهترین فیلم های غرب وحشی

برادران زلنر بـه زیبایی مرز کوچک بین قهرمان، شرور و شکارچی را دراین سفر اودیسه ای کـه مـا رابه یاد «زین های شعله ور» «Blazing Saddles » مل بروکس، «غرب آهسته» جان مک لین یا «جانی گیتار» «Johnny Guitar» نیکلاس رَی می اندازد دچار ابهام میکنند. این فیلم را می‌توان چیزی بین یک کمدی خنده دار و تراژدی ناخوشایند با سیر روایی کند نامید.

نوشته معرفی بهترین فیلم های وسترن قرن ۲۱ | بهترین فیلم های غرب وحشی اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز. پدیدار شد.

  • سجاد ورمزیار