تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

حال ناخوش میراثی قدیمی تر از تپه هگمتانه همدان

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۲۵ ق.ظ

 

حال ناخوش میراثی قدیمی تر از تپه هگمتانه همدان

تپه پیس ها در همدان یا به عبارتی تپه پیسا که از نظر قدمت بسیار قدیمی تر از تپه هگمتانه همدان بوده، مدتی است که حال خوشی ندارد و به پایگاهی برای معتادان تبدیل شده است.

وضعیت تپه ای که از هگمتانه قدیمی تر است

تپه پیس ها در همدان نخستین سکونتگاه مردم همدان که پیشینه ای به قدمت تاریخ دارد، سالیانی دراز جولانگاه معتادان متجاهر بود و با وجود ظرفیت های باستان شناسی، همواره از نابسامانی رنج می برد، اما فقط معتادان نیستند که این محیط تاریخی را تهدید می کنند، تهدید اصلی این است که در طول سال غیر از زمستان، عشایر یا عشایرنماها مدتی روی تپه تاریخی چادر می زنند و بعد از رفتن از منطقه، نشانه هایی از حفاری های غیرمجاز به وضوح مشاهده می شوند. برخی کشاورزان از خاک تپه تاریخی پیسا برای کود استفاده می کنند، برخی دیگر با مسطح کردن محوطه به زمین های خود اضافه کرده اند، عبور لوله های آبرسانی به همدان نیز یکی دیگر از این تهدیدهاست. اکنون با تشویق استاندار برای تبدیل شدن این منطقه به پارک و تعهد پرداخت یک سوم هزینه های اجرای این طرح، نه تنها سونامی پاکسازی تپه پیسا از سکونت معتادان را همراه داشته، بلکه آرامش و آسایش را برای مردمان آنجا هدیه خواهد کرد. از آنجا که این تپه هویت تاریخی دارد، می توان از این ویژگی برای ایجاد پارک فرهنگی بهره برداری کرد، ضمن اینکه این مکان شاهراه زائران است. حال که نیروی انتظامی در اقدامی ضربتی نسبت به ناامن کردن تپه پیسا برای معتادان و جمع آوری این افراد اقدام کرده و استاندار پیشین نیز فرصت طلایی را برای ساخت پارک فراهم کرده، به طور قطع ادامه این رویکرد یکی از مأموریت های شهردار همدان است، چرا که حدود دو سال پیش استاندار پیشین همدان دستور تبدیل تپه پیسا به پارک را صادر کرد. بر همین اساس امام جمعه همدان و جمعی از مسئولان در بازدید از این تپه به بیان نظرات مختلف برای سروسامان دادن به این منطقه پرداختند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در این بازدید با بیان اینکه سرعت تبدیل شدن این منطقه به پارک باید افزایش یابد، گفت: تپه پیسا با داشتن پیشینه ای کهن و ظرفیت های پژوهشی غنی می تواند به یکی از مراکز جهانی مطالعه باستان شناسی تبدیل شود. حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه تپه پیسا در اتصال به استان های مجاور در یک منطقه استراتژیک قرار گرفته، افزود: در ایام اربعین زائران از استان های مختلف از این مکان عبور می کنند و برهمین اساس لازم است که علاوه بر حفظ ظرفیت های گردشگری در ایجاد فضای سبز در این مکان اقدامات لازم صورت گیرند. وی با بیان اینکه پیوست های فرهنگی در این مکان انجام خواهند شد، تصریح کرد: امید است با همکاری همه مسئولان در کمترین مدت اتفاقات خوبی را در این مکان شاهد باشیم. در حاشیه این بازدید مسئولان دیگر نظراتی چون ایجاد ظرفیت اقتصادی در این منطقه، ایجاد سایت موزه گردشگری، ایجاد هتل و حفر تپه و کاوش را داشتند.

منبع: ایسناتپه پیس ها در همدانتپه پیس ها در همدان 2تپه پیس ها در همدان 3

تعبیر خواب کرم ابریشم و پیله

تعبیر خواب کرم زدن بدن زنده

تعبیر خواب کرم زدن بدن انسان

تعبیر خواب کرم در خانه

تعبیر خواب کرم سبز

تعبیر خواب کرم در مدفوع

تعبیر خواب کرم زدن بدن مرده

تعبیر خواب کرم سفید در موی سر

تعبیر خواب کرم خاکی در موی سر

تعبیر خواب کرم سیاه کوچک

تعبیر خواب کرم در بدن انسان

تعبیر خواب کرم سفید در خانه

تعبیر خواب کرم در موی سر

تعبیر خواب کرم زدن به بدن

تعبیر خواب کرم ریز سفید در خانه

تعبیر خواب کرم سفید در منزل

تعبیر خواب کرم سفید در خانه

تعبیر خواب کرم سفید در خانه

تعبیر خواب وجود کرم در مدفوع

تعبیر خواب کرم ابریشم سبز

تعبیر خواب کرم سفید در مدفوع انسان

تعبیر خواب کرم در مدفوع دیدن

تعبیر خواب کرم در مدفوع انسان

تعبیر خواب کرم سیاه زیر پوست

تعبیر خواب کرم سیاه در پا

تعبیر خواب کرم سیاه بزرگ

تعبیر خواب کرم سیاه

تعبیر خواب کرم سیاه در مدفوع

تعبیر خواب کرم ابریشم بزرگ

تعبیر خواب کرم سیاه در غذا

تعبیر خواب دوچرخه یونگ

تعبیر خواب دوچرخه یونگ

 

  • سجاد ورمزیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی