تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

اولین جشنواره ریواس در کوهسرخ

سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۲۶ ق.ظ

اولین جشنواره ریواس در کوهسرخ

با حضور بالغ بر 10 تور گردشگری از نقاط مختلف، فرماندار کاشمر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از شهروندان و مسئولان، اولین جشنواره ریواس و سبزی های متنوع کوهسرخ در این بخش برگزار شد.

در این مراسم فرماندار کاشمر گفت: منطقه کوهسرخ یکی از مناطق بکر و بسیار خوش آب و هوای استان خراسان رضوی است. با توجه به اینکه گردشگری در این منطقه یکی از پتانسیل های بسیار مهم برای توسعه است به همین دلیل تاکید ما بر این بوده که باید این پتانسیل تقویت شود.
محمدعلی نبی پور افزود: در همین راستا یکی از مهم ترین کارهایی که در این حوزه می توان انجام داد، رویدادسازی فرهنگی و توجه به میراث معنوی منطقه است.
فرماندار کاشمر گفت: برای هر یک از اتفاقات خوبی که در طول تاریخ در منطقه رخ داده و هنوز در حال انجام است، باید رویدادهایی را ترسیم کنیم که این موجب هویت سازی برای نسل جدید خواهد شد و برای همه ما نیز ارزشمند است و از سویی موجب حضور گردشگران در منطقه می شود.
وی اظهار کرد: اکنون در تمام دنیا گردشگری جایگاه ویژه ای دارد به طوری که بیشترین اشتغال زایی و درآمدزایی را در پی دارد و کوهسرخ نیز با طبیعت بسیار بکر و فضای بسیار مناسب و کالبدی روستایی ارزشمند، آینده درخشانی در این حوزه دارد.
نبی پور افزود: هرچند اقامتگاه های بومگردی در منطقه شروع به کار کرده، اما هنوز در آغاز راه هستیم باید به تناسب اتفاقاتی که در منطقه رخ می دهد همانند همین جشنواره ریواس برای حضور گردشگران و ایجاد نشاط در جامعه و اشتغال زایی رویداد سازی کنیم.
در این مراسم بخشدار کوهسرخ گفت: با توجه به اینکه ریواس کوهسرخ از بهترین کیفیت برخوردار است، این محصول به عنوان یک ظرفیت برای منطقه دیده شده و به همین دلیل تصمیم بر برگزاری چنین جشنواره ای گرفته شد.
مجید کاریزنویی بیان کرد: حضور مردم در منطقه، معرفی بیشتر بخش کوهسرخ، نحوه صحیح برداشت محصول از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی عنوان کرد: وجود بزرگترین بادامستان دیم کشور و حتی جهان از دیگر ظرفیت ها و جاذبه های منطقه است که از این طریق می توان بخش کوهسرخ را به دیگر نقاط کشور معرفی کرد.
در این مراسم شهردار ریوش و مسئول برگزاری جشنواره ریواس گفت: بخش کوهسرخ و شهر ریوش قابلیت ها و پتانسیل های متنوعی را از نظر گردشگری، صنایع دستی، معادن و برخی محصولات بومی و محلی دارد.
رضا کاردانی با تاکید بر معرفی این پتانسیل ها افزود: در راستای معرفی این قابلیت ها جشنواره ریواس را برای اولین بار در شهر ریوش برگزار کردیم. با توجه به اینکه گیاهانی همانند زز، کمای، پیاز کوهی و آویشن محصولات خاص این منطقه هستند این جشنواره برای عرضه این محصولات برگزار شد.
شهردار ریوش گفت: 30 غرفه در این نمایشگاه به فروش گیاهان دارویی، ریواس، پیاز کوهی، زز، کمای و دمنوش های گیاهی و نان محلی می پردازند.
وی ادامه داد: به رغم اینکه برای اولین بار این جشنواره برگزار می شد، اما استقبال بسیار بی نظیر بود به همین دلیل تلاش می شود با توجه به وجود برخی محصولات دیگر جشنواره های مختلف دیگری نیز برگزار کنیم.
کاردانی بیان کرد: بخش کوهسرخ که از آن به عنوان بهشت گمشده خراسان رضوی نام برده می شود همچنان نیاز به معرفی و شناساندن به تمام نقاط کشور دارد. متاسفانه تاکنون از این پتانسیل ها به خوبی استفاده نشده که تلاش می شود پتانسیل ها به خصوص طبیعت کوهسرخ به خوبی معرفی شود.

وی افزود: به رغم این که بخش کوهسرخ پتانسیل لازم در بخش گردشگری دارد، اما می طلبد به دلیل واقع شدن منطقه در مسیر ارتفاعات و وجود راه های دسترسی نامناسب توجه ویژه ای به بخش شود. راه اندازی اقامتگاه های بومگردی از جمله اقدامات خوبی بوده که طی دو سال اخیر برای ماندگاری مسافران در کوهسرخ انجام شده است.
شهردار ریوش عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 4 اقامت گاه بوم گردی در مرکز شهر ریوش و روستاها راه اندازی شده است.


  • سجاد ورمزیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی