تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی ,ماسک سیب زمینی برای جای جوش,ماسک سیب زمینی برای چاقی صورت,ماسک سیب زمینی برای لکه صورت,ماسک سیب زمینی و گلاب,ماسک سیب زمینی و زردچوبه

ماسک سیب زمینی , ماسک سیب زمینی برای جای جوش , ماسک سیب زمینی برای چاقی صورت , ماسک سیب زمینی برای لکه صورت

توضیحاتی در مورد ماسک سیب زمینی

سیب زمینی علاوه بر خواص تغذیه ای خود ، برای پوست نیز بسیار مفید می باشد و می توان با آن جوش های صورت را از بین برد . یکی دیگر ازخواص این ماده طبیعی برای پوست جوان سازی و رفع چین و چروک پوست و از بین بردن پف زیر چشم است ، همچنین آب سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی برای پوست صورت دارد پس اگر می خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید هزینه های اضافی را کنار بگذارید و از این ماده طبیعی بهره ببرید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد ماسک سیب زمینی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ماسک سیب زمینی برای نرم کنندگی مو

یکی از راه های طبیعی برای کاهش تراکم موهای سفید و نرم کنندگی موها استفاده از سیب زمینی است . برای این کار پوست 5 عدد سیب زمینی را در 2 لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد ، پوست آن ها را دور بریزید و آب آن را پس از شستشوی موها با شامپو روی سر خود بریزید ، این روش برای نرم شدن موها بسیار مفید است.

آب سیب زمینی و تاثیر مثبت آن

بسیاری از خانم ها هزینه های زیادی را برای خرید اسکراب های صورت، کرم ضد جوش و ضدپیری هزینه و کرم مرطوب کننده می نمایند اما ما در این مطلب راهی طبیعی برای پوست معرفی می کنیم که با آن از شر هزینه های اضافی خلاص شوید. آب سیب زمینی و تاثیر مثبت آن بر سلامت پوست سیب زمینی دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنولز طبیعی است که نوعی ریز ماده مغذی محسوب می شود و در بسیاری از گیاهان یافت می شود . مصرف آب سیب زمینی بسیار مفید است و موجب حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست می شود ، برای این کار آب 2 تا 3 عدد سیب زمینی را گرفته و خوب هم بزنید و بلافاصله بعد از گرفتن مصرف کنید.هرچه سیب زمینی تازه تر باشد، مواد مغذی و ویتامین C بیشتری دارد.مصرف آب سیب زمینی موجب کاهش خشکی پوست و رفع پوسته پوسته شدن آن می شود . سیب زمینی همچنین در عملکرد سلول و کاهش عفونت نقش معهمی دارد و حاوی ویتامین B6 است. پوست سیب زمینی ویتامین ها و موادمعدنی فراوانی دارد بنابراین بهتر است سیب زمینی را با پوست مصرف کنید. از مصرف سیب زمینی سبز یا جوانه زده بپرهیزید زیرا دارای مواد سمی می باشد .

ماسک سیب زمینی برای خشکی پوست

این ماسک خشکی پوست صورت شما و جوش های صورت را از بین می برد. مواد لازم سیب زمینی کوچک : 2 عدد آب لیمو : 1 قاشق چای خوری روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری شیر پاستوریزه : 4 قاشق غذا خوری طرز تهیه ماسک برای تهیه این نوع ماسک سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس پوست آن ها را بکنید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را بکوبید. در مرحله بعدی طرز تهیه ماسک سیب زمینی مقداری آب لیمو و روغن زیتون به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله آخر شیر را به مخلوط مواد ماسک اضافه کنید و مواد را به خوبی با ماسک مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت خور را با آب ولرم بشویید.

فواید ماسک سیب زمینی

استفاده از آب سیب زمینی به مدت دو هفته موجب چاقی صورت و طراوت و زیبایی آن می شود ، برای این کار 2 یا 3سیب زمینی ها را رنده کنید و آب آن را بگیرید وسپس مصرف کنید. از بین بردن جوش ها با سیب زمینی برای از بین بردن جوش ها فقط کافی است پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی جوش ها قرار دهید ، شما می توانید به جای پالپ سیب زمینی از برش های سیب زمینی نیز استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی و گلاب

با استفاده منظم از این ماسک لکه های تیره پوست شما از بین می روند و پوست سفید و روشنی خواهید داشت. مواد لازم سیب زمینی : 1 عدد گلاب : به میزان لازم آب لیمو : به میزان لازم (برای پوست های چرب ) عسل : به میزان لازم (برای پوست های خشک ) طرز تهیه ماسک سیب زمینی و گلاب ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و گلاب و سیب زمینی را به خوبی باهم مخلوط کنید تا به شکا خمیر در آیند. اگر شما دارای پوست چرب هستید چند قطره آب لیمو به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید و اگر دارای پوست خشک هستید مقداری عسل به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید. ماسک سیب زمینی و گلاب را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

ماسک سیب زمینی برای آفتاب سوختگی

سیب زمینی خواص فوق العاده ای برای درمان آفتاب سوختگی دارد که نحوه ی استفاده از آن برای درمان آفتاب سوختگی اینگونه می باشد : سیب زمینی پوست بکنید و برش بزنید سپس برش های آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید . یک روش دیگر این گونه است که آب سیب زمینی را در قسمت آسیب دیده ی پوست مالش دهید . این کار روش علاوه بر درمان آفتاب سوختگی باعث نرم و خنک شدن پوست و کاهش تیرگی پوست نیز می شود.

  • سجاد ورمزیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی