تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

تارتاریان

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

امروز بـه معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و اتاق نشیمن می‌پردازیم و درباره فواید آنها نیز صحبت می‌کنیم. گل و گیاه اجزای جداناپذیر در هر خانه ای هستند، اما از کجا بدانیم کـه کدام گیاه برای چـه قسمتی از خانه مـا مناسب تر و بهتر اسـت؟ در ادامه از ۰ تا ۱۰۰ درباره بهترین گیاهان برای بخش های مختلف خانه و آپارتمان بحث می‌کنیم، با پارس ناز همراه باشید.

گل ها و گیاهان فضای خانه را دلپذیرتر و زیباتر میکنند. با این وجود، انواع بسیار مختلفی از گیاهان وجوددارد کـه انتخاب نوع مناسب انها را بسیار دشوار می‌کند. در لیست زیر این گیاهان بـه پنج دسته «پنج اتاق اصلی خانه» طبقه بندی شده اند و نه تنها خانه ی شـما را زیباتر می‌کنند بلکه فوایدی هم خواهند داشت.

حمام

نخل راپیس «Lady palm tree» بخار آمونیاک را از بین می‌برد. این ویژگی بعد از آنکه حمام رابا مواد شوینده تمیز میکنید بسیار مفید واقع خواهد شد. آگلونما «Chinese evergreen» بـه از بین بردن فرمالدهید موجود در هوا «ماده ای کـه طبق معمول در لوازم آرایشی وجوددارد» کمک می‌کند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

بهترین مکان برای قرار دادن آگلونما درکنار دوش حمام اسـت. پاپیتال «European ivy» کربن دی اکسید موجود در هوا را بیشتر از هر گیاه دیگری جدب می‌کند. این گیاه هم چنین هوا را از سموم، فرمالدهید و فلزات سنگین موجود در آن پاک میکند.

اتاق خواب

سانسیویریا «Sansevieria trifasciata» در طول شب تولید اکسیژن می‌کند و هوا را از سموم موجود در آن پاک میکند؛ مساله ای کـه بـه میزان چشمگیری کیفیت خواب تان را التیام می بخشد. اسپاتی فیلوم Spathiphyllum»» سموم صنعتی و خانگی «استون، بنزول و آمونیاک» رابه اسانی بخود جذب میکند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

این گیاه بـه ویژه بعد از انجام کار نقاشی دیوارها یعنی زمانی کـه هوا مملوء از مواد شیمیایی خطرناک اسـت بسیار مفید واقع خواهد شد. ارکیده فالانوپسیس «Phalaenopsis» گیاهی با گل های بسیار زیبا اسـت. فالانوپسیس در طول شب تولید اکسیژن میکند و هوا را از تولوئن پاک می‌کند.

اتاق کودک

گیاه قهوه «Coffea» نوعی فیلتر طبیعی اسـت و هوا را از بنزول، فرمالدهید، فنول و تری کلرو اتیلن پاک می‌کند. هیبیسکوس «Hibiscus» هوای مطبوعی در فضای خانه ایجاد می‌کند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

فیتونسیدی کـه از این گیاه تولید می‌شود «ماده ای کـه اثر کشندگی بر باکتریها و قارچ های تک سلولی و برخی حشرات دارد و نیز در انسان ایجاد شادمانی میکند». هوا را سالم تر و تمیزتر میکند. گیاهان دیگر هم اگر درکنار هیبیسکوس قرار بگیرند رشد بهتری خواهند داشت. سیکلامن «Cyclamen» بـه رفع بی خوابی، خستگی مزمن، افسردگی و زودرنجی کمک می‌کند.

اتاق نشیمن

دراسنا «Dracaena reflexa» هوا را از بنزول و فرمالدهید «موجود در کاغذهای دیواری، رنگ دیوارها، پرده ها و فرش ها» پاک میکند. گندمی «Chlorophytum» فرمالدهید تولیدی خودرو ها و موجود در دود تنباکو را از بین میبرد. این گیاه هم چنین هوا رابه خوبی مرطوب می سازد.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

فیکوس بنجامین «Benjamin fig» هوا را از بنزول، تری کلرو اتیلن «موجود در شوینده های فرش، چسب و بسیاری چیزهای دیگر» و فنول پاک می‌کند.

آشپزخانه

آلوئه ورا «Aloe» هوا را از بنزول «موجود در مواد شوینده» و فرمالدهید پاک می‌کند. استفانوتیس «Stephanotis floribunda» هوای آشپزخانه را سالم تر میکند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

این گیاه در برابر نگه‌داری خوب بسیار قدردان اسـت ودر تمام سال گل های زیبایی میدهد. بنفشه ی افریقایی «Saintpaulia» حشرات را از خانه ی شـما دور می‌کند.

و در ادامه گیاهان آپارتمانی معجزه گر که خواب شبانه را بهبود می‎بخشند

پژوهش ها نشان داده اسـت گل ها و گیاهان روحیه ی مـا را التیام می بخشند. آنها طبیعت را برای مـا تداعی می‌کنند و چنین افکاری بـه مـا کمک می‌کند تا آرامش یابیم و اضطراب مـا کم شود.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

بعضی از گیاهان علاوه بر زیبایی فواید دیگری هم دارند. انها هوای محل زندگی مـا را تصفیه میکنند و بـه مـا کمک میکنند سریعتر و بیشتر بخوابیم، بـه این ترتیب در طول روز انرژی بیشتری خواهیم داشت.

آلوئه ورا

رشد دادن گیاه آلوئه ورا کار بسیار اسانی اسـت. تنها چیزهایی کـه برای اینکار نیاز دارید تکه ای از این گیاه، نورگیر بودن گوشه ای از خانه و آب اسـت. اگر نمیخواهید آنرا در خانه رشد دهید، می‌توانید این گیاه رابه صورت آماده از فروشگاه های گل و گیاه خریداری کنید.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

اغلب گیاهان شبها بـه خواب می‌روند، بـه عبارتی دیگر آنها شبها کربن دی اکسید را جذب ودر مقابل اکسیژن آزاد نمی‌کنند، اما گیاه آلوئه ورا آن گونه نیست.

گیاه ماری

گیاه ماری «نام علمی: Sansevieria Trifasciata» کـه بـه آن زبان مادر زن/شوهر هم گفته می‌شود، یکی از گیاه هایی اسـت کـه اغلب برای التیام کیفیت هوای فضاهای داخلی توصیه می‌شود. این گیاه هم مانند آلوئه ورا، شبها کربن دی اکسید را جذب و اکسیژن آزاد میکند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه، حمام و اتاق خواب

  • سجاد ورمزیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی