خواص دارویی گیاه علف چای در طب سنتی برای پوست

علف چای در طب سنتی,علف چای,علف چای چیست,علف چای افسردگی,علف چایی,علف چایر,علف چای (هزار چشم),علف چای کوهی,علف چای هایپیران,علف چای یا گل راعی,علف چای خواص,گیاه علف چای چیست,نام دیگر گیاه علف چای چیست؟,علف چای و درمان افسردگی,علف چایی چیست,علف چایی,خواص علف چایی,گیاه علف چایی,علف هرز چاییر,چایر علف هرز,خواص علف چایر,علف کش چایر,علف چای و خواص,خواص علف چای تبیان,خواص علف چای برای پوست

علف چای در طب سنتی , علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص دارویی گیاه علف چای در طب سنتی برای پوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

عصاره گیاه علف چای دارای اثرات ضدمیکروب و ویروس قوی بر روی بسیاری از میکروارگانیزم های با اهمیت و بیماریزا است. مطالعاتی که تاکنون انجام شده نشان می دهد که بر ضدویروس آنفلوآنزای تیپ های A و B، ویروس تبخال نوع 1 و 2، ویروس وزی کولیا استوماتیتیس و ویروس ایدز(HIV)  دارای اثرات قوی است.

علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی , علف چایی یا گل راعی , خواص علف چای

علف چای با نام علمی Hypericum perforatum گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل دهی بسیار زیبا.زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد.قسمت مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است.

علف چای در طب سنتی

 علف چای گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل دهی بسیار زیبا است. زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهر ماه می باشد. محل رویش گیاه در ایران، کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد، البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. علف چای در مزارع چای شمال به عنوان علف هرز می  روید و احتمالا نامگذاری آن بدین علت است، قابل توجه اینکه گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد. نام های دیگر علف چای، گل راعی، گل هزار چشم و هوفاریقون است. در عربی به آن حشیشه القلب می گویند. قسمت مورد استفاده دارویی گیاه علف چای سرشاخه های گلدار آن است. مهمترین ماده شیمیایی علف چای، هاپیرین و همچنین ماده قرمز رنگی به نام هایپریسین است، علف چای دارای تانن نیز هست. سه فراورده دارویی از این گیاه به شکل قطره هایپران و قرص پرفوران است که هر دو در درمان افسردگی کاربرد دارند، همچنین اسپری نوروژیک که در درمان دردهای عصبی به کار میرود و خاصیت ضد التهابی دارد، از دیگر داروهای موجود است.